لزوم استفاده از ظرفیت کانون ‌های مساجد در تدوین سند جامع فرهنگی استان بوشهر

لزوم استفاده از ظرفیت کانون ‌های مساجد در تدوین سند جامع فرهنگی استان بوشهر

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹
آیت الله صفایی بوشهری گفت: در راستای تدوین سند فرهنگی استان بوشهر از تمام ظرفیت های عمومی موجود از جمله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سمن ها و بازاریان باید استفاده شود چرا که استفاده از این ظرفیت‌ها باعث تأثیرگذاری بیشتر آن خواهد شد.

به گزارش  خبرگزاریشبستان از بوشهر، «آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری» عصر پنجشنبه (۱۳ آذر) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به اهمیت تدوین سند فرهنگی استان اشاره کرد و ادامه داد: تدوین سند جامع فرهنگی استان بوشهر، نقش مهم و اساسی در توسعه فرهنگی این استان خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار شد: در راستای تدوین سند فرهنگی استان بوشهر از تمام ظرفیت های عمومی موجود از جمله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سمن ها و بازاریان باید استفاده شود چرا که استفاده از این ظرفیت‌ها باعث تأثیرگذاری بیشتر آن خواهد شد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تصریح کرد: تدوین سند جامع فرهنگی استان بوشهر می‌تواند به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری به برخی از وظایف مهم کارگروه تدوین سند توسعه نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: مسائل فرهنگی استان به صورت مستمر توسط کارگروه تدوین سند توسعه نقشه جامع فرهنگی بررسی ‌شود و انتقادات، پیشنهادات و باز تولیدهای ارسال شده را پایش و در سند جانمایی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه  استان بوشهر میزبان صنایعی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه اتمی و حوزه ترانزیت می باشد، تصریح کرد: این صنایع باید بخشی از اعتبارات امور فرهنگی استان را متعهد شوند تا در این زمینه منتظر اعتبارات ملی نباشیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خاطر نشان کرد: مصوبه‌های فرهنگی استان به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و ابلاغ می‌شود.

 

پایان پیام/ 647