ویزیت رایگان بیماران و غربالگری اهالی محله در غرفه‌های همیار سلامت

ویزیت رایگان بیماران و غربالگری اهالی محله در غرفه‌های همیار سلامت

تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به خدمات اراده شده از سوی مسجدالاقصی در بحران کرونا، گفت: شناسایی نیازمندان محله و کمک رسانی به آنها، برپایی غرفه‌های همیار سلامت و ویزیت رایگان بیماران بخشی از این خدمات ارائه شده است.

 

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد الاقصی واقع در منطقه تهرانپارس از مساجد بزرگ در شرق تهران است که به دلیل فعالیت های گسترده، برنامه های فرهنگی و مذهبی به عنوان یکی از مساجد فعال تهران محسوب می شود. بسیج این مسجد جزو هشت پایگاه فعال در سطح استان تهران است که از زمان شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های همچون ضدعفونی معابر، توزیع سبد کالا و اقلام بهداشتی، خرید اقلام مورد نیاز سالمندان، غربالگری بیماران توسط  گروه جهادی این مسجد انجام شده است.

                         

حجت‌الاسلام«حسین ابراهیمی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های گسترده بچه های مسجد الاقصی واقع در منطقه تهرانپارس تهران پس از شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: معتقدیم همانگونه که مساجد در دوران دفاع مقدس در پشتیبانی از جبهه ها نقش آفرین بودند، امروز نیز باید در مواجهه با این بیماری یاری رسان مردم باشند، به همین جهت پایگاه بسیج مسجد الاقصی پس از شیوع ویروس کرونا برای مهار این بیماری گروه جهادی تشکیل داد و موج اول این بیماری در چند نوبت اقدام به ضدعفونی معابر و خیابان های منطقه کرد.

 

امام جماعت مسجد الاقصی بیان کرد: اگر چه پس از شیوع ویروس کرونا نمازهای جماعت مسجد و برنامه های فرهنگی مسجد تعطیل شد، اما ما در مسجد الاقصی با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برنامه های مختلفی برای مخاطبان تدارک دیده ایم و بسته های فرهنگی متشکل از کتاب سه دقیقه در قیامت همراه با مسابقه کتابخوانی و یک DVD شامل مستندهای جذاب و نیز دعای هفتم صحیفه سجادیه برای بچه های مسجد ارایه دادیم، تا در ایام قرنطینه از برنامه های مسجد بهره مند شوند.

 

 

 

وی ادامه داد: همچنین، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم، مباحث اخلاقی، نهج البلاغه شناسی و فرهنگی به صورت آنلاین برگزار شد که در حال حاضر هم این برنامه ها استمرار دارد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) که فرمودند: «سعی کنید که مساجد ما به حال مساجد صدر اسلام برگردند»، افزود: یکی از رویکردهای مسجد الاقصی در دوران کرونا دستگیری از خانواده های بی بضاعت بوده است تا بخشی از مشکلات این افراد را مرتفع کنیم و مردم مسجد را مامن و پناه خود در این شرایط بدانند، به همین جهت در مرحله اول شیوع این بیماری طرح همسفره با همسایه را راه‌اندازی و یک هزار پوستر در فروشگاه ها، مغازه ها و نانوایی های محله نصب کردیم تا در صورتی که مردم خانواده های نیازمند و یا آسیب دیده کرونایی را می شناسند به ما معرفی کنند.

 

وی اضافه کرد: با این طرح قریب 500 خانواده نیازمند شناسایی و با کمک خیرین به آنها بسته های معیشتی توزیع و همچنین به دانش آموزان نیازمند لوازم التحریر تهیه کردیم.

 

وی با اشاره به خدمات ارایه شده از سوی این مسجد در موج دوم این بیماری گفت: پنج غرفه در کنار مسجد به منظور ویزیت رایگان، کمک رسانی به سالمندان و خرید مایحتاج ضروری، غرفه همیار سلامت به منظور ثبت نام گروه جهادی برای اعزام به بیمارستان ها، غرفه جمع آوری کمک های نقدی مردم برای تهیه سبدهای معیشتی و غرفه عرضه اقلام بهداشتی دایر شد.

 

امام جماعت مسجدالاقصی به فعالیت های این مسجد در موج سوم این بیماری اشاره و ابراز کرد: در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بهره گیری از ظرفیت مساجد در این مرحله با برپایی ایستگاه های سلامت محور فعالیت مسجد در زمینه غربالگری از بیماران است تا بیماران مبتلا به این بیماری را از همان بدو ابتلا شناسایی کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان به راه اندازی مرکز خیریه با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در این مسجد اشاره و خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مرکز خیریه تلاش می کنیم نیازمندان محله را تحت پوشش قرار دهیم و به آنها در بحران های مختلف خدمات ارایه کنیم.

 

پایان پیام/ 40