مبارزه جهادی مسجدی‌ها با کرونا در منطقه کم‌برخوردار صفائیه

مبارزه جهادی مسجدی‌ها با کرونا در منطقه کم‌برخوردار صفائیه

تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام پروانه با شرح فعالیت‌های جهادی مقابله با کرونا در مسجد «صاحب الزمان(عج)»، گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، تولید و توزیع رایگان ماسک، کمک به کادر درمان بیمارستان فیروزآبادی و برگزاری مراسم مجازی ترحیم ازجمله این اقدامات است.

حجت الاسلام «علی پروانه» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، درباره فعالیت های جهادی مسجد «صاحب الزمان(عج)» برای مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: از همان بدو شیوع کرونا اهالی این مسجد به طور خودجوش وارد میدان مقابله با این بیماری شدند اما پس از مطالبه مقام معظم رهبری، این روند انسجام و شدت بیشتری گرفت.

 

امام جماعت مسجد «صاحب الزمان(عج)» (واقع در محله صفائیه شهرری)، ادامه داد: چنان که چرخ های خیاطی به مسجد آورده و کارگاه دوخت و توزیع رایگان ماسک بین اهالی، راه اندازی شد. در این راستا طی شش ماهه گذشته بیش از 18 هزار ماسک با همکاری خواهران جهادگر تولید و به صورت رایگان بین اهالی محله و نیز محرومان و نیازمندان توزیع شده است.

 

وی از همکاری گروه جهادی «صاحب الزمان(عج)» این مسجد با بیمارستان فیروزآبادی خبر داد و گفت: در این راستا و در پی اعلام نیاز بیمارستان، 160 عدد گان و دستکش تولید و ارسال شد.

 

حجت الاسلام پروانه در ادامه بیان کرد: با توجه به عدم امکان برگزاری مراسم های ترحیم برای اموات و درگذشتگان، مسجد صاحب الزمان(عج) اقدام به برگزاری مراسم ختم مجازی در کانال این خانه خدا کرده است و که ختم قرآن و صلوات به نیت اموات نیز در این راستا انجام می شود. تا کنون برای هفت تن از درگذشتگان محله صفائیه در پی هماهنگی با خانواده هایشان این مجالس ترحیم مجازی برگزار شده است.

 

وی درباره مشارکت گروه جهادی و اهالی مسجد «صاحب الزمان(عج)» در رزمایش مواسات و کمک مومنانه، گفت: کمک های مومنانه و بسته های معیشتی بین بیش از 500 خانواده محروم توزیع شده است، علاوه بر این، دو خانواده آسیب دیده اقتصادی کرونا و دارای فرزند شیرخوار را نیز تحت پوشش قرار داده ایم.

 

حجت الاسلام پروانه با اشاره به سرکشی اهالی مسجد «صاحب الزمان(عج)» به خانواده هایی که عزیزانشان را بر اثر کرونا از دست داده اند، ابراز کرد: این سرکشی ها بدون حضور در منزل آنها و از طریق فرستادن فاتحه و دلجویی و عرض تسلیت انجام می شود.

 

امام جماعت مسجد «صاحب الزمان(عج)» با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری و بسیج در فعالیت های جهادی این خانه خدا همکاری گسترده ای دارند، تاکید کرد: ارائه آموزش های مقابله با کرونا همسو با تاکید رهبری معظم انقلاب در دستور کار ما بوده و است به ویژه آنکه بانوان حضوری گسترده در نماز این مسجد دارند و ارائه این آموزش ها به آنها دیگر اعضای خانواده را نیز بهره مند می کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه صفائیه از محلات کم برخوردار شهر تهران است تقاضا می شود خیران نسبت به اختصاص نیات خیر و نذورات شان به کمک های مومنانه این مسجد اهتمام داشته باشند.

 

 

 

پایان پیام/ 9