كردر از بين۶۳ هزار روستاي كشور به نام حضرت امام رضا (عليه‌السلام) مزين است

كردر از بین۶۳ هزار روستای كشور به نام حضرت امام رضا (علیه‌السلام) مزین است

تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸
سعادتي با بيان اينكه روستاي كردر از بين بيش از ۶۳ هزار روستا در كشور، مزين به نام امام رضا (عليه‌السلام) است گفت: به طور يقين اين از عنايات شخص امام هشتم است.

 

 

به‌گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «سعید سعادتی» در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در روستای کردر، اظهار کرد: مردم روستای کردر علاقه ویژه و وافری به امام رضا علیه‌السلام دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم کردر باید قدر جایگاهی که به واسطه ارادت به امام هشتم به آن دست پیدا کرده اند را بدانند، افزود: آوازه کردر را نخستین بار از خدام حرم امام رضا(علیه‌السلام) شنیدم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اذعان کرد: بسیاری از مسئولان فرهنگی کشور نسبت به نام روستای کردر و ارادت مردم آن به امام هشتم حساس هستند.

 

وی تصریح کرد: وقتی از میان یک هزار و ۲۰۰ گروه سرود کانون‌های مساجد ثبت شده، گروه سرود روستای کردر رضوی برای اجرا در آستان قدس انتخاب می شود، این بسیار مهم است.

 

سعادتی گفت: درست است که مردم و جوانان این روستا همت می‌کنند و با همدلی و پشت‌کار این جشنواره را اداره می‌کنند ولی این از عنایت خود حضرت و اهل بیت است که یک کار ارزشمند فرهنگی با محور امام رضا علیه‌السلام توانسته ۱۳ دوره موفق را پشت سر بگذارد.

 

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی در سطح کشور با نام های مختلف و شهرت فراوان وجود دارد ولی تنها روستایی که افتخار دارد به نام امام هشتم باشد روستای کردر رضوی است که حتی در مسیر حرکت امام رضا علیه‌السلام هم نبوده و شکی نیست که این نامگذاری اتفاقی نیست.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از دست اندرکاران جشنواره خواست در زمینه سیره و سبک زندگی رضوی در قالب مسابقه کتابخوانی برای جوانان و نوجوانان به ویژه قشر دانش‌آموز و دانشجو برنامه‌ریزی کنند.

 

وی عنوان کرد: جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم می تواند الگوی مناسبی برای کشورهای اسلامی فعال در حوزه برنامه‌های فرهنگی و دینی باشد.

 

 

پایان پیام/