بهره گیری از ظرفیت مساجد برای مبارزه با کرونا در طرح شهید سلیمانی

بهره گیری از ظرفیت مساجد برای مبارزه با کرونا در طرح شهید سلیمانی

تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹
فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه رسیدگی به اقشار آسیب‌دیده از کرونا جزو اولویت‌های مدیران این شهرستان است، گفت: در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی می‌توان از ظرفیت نیروهای مردمی و گروه‌های فعال در مساجد بهره برد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «حسین توکلی کجانی»، در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرری اظهار کرد: در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی می‌توان از ظرفیت پزشکان جهادی، نیروهای مردمی و همچنین ظرفیت گروه‌های فعال در مساجد برای مقابله با کرونا استفاده کرد.

 

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: این طرح، محله محور و مردمی است و با رویکرد هر خانه یک پایگاه سلامت، برای غربالگری و شناسایی مبتلایان بسیار مفید و موثر خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: با اجرای محدودیت های جدید از اول آذرماه در شهرستان ری و همچنین با مشارکت و همراهی مردم و اصناف، در حال حاضر در این شهرستان وضعیت بیماری کرونا تا حدودی کنترل شده است.

 

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: ویروس کرونا جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار داده و باوجود تلاش های گسترده برای کشف واکسن، احتمال تداوم این بیماری در سال پیش رو وجود دارد و در این خصوص از همه شهروندان و صنوف انتظار می رود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام داشته باشند تا وضعیت محدودیت های کرونایی در شرایط قرمز (پر خطر) قرار نگیرد.

 

این مسئول ادامه داد: تامین سلامت مردم در شرایط کنونی و با توجه به وضعیت اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا، از اولویت های دولت است و همراهی مردم در رعایت محدودیت ها نیز به مهار کرونا و به تبع آن ادامه فعالیت های اقتصادی می انجامد.

 

توکلی تاکید کرد: تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست‌های گسترده، بیماریابی، قرنطینه و رصد هوشمند بیماران، آموزش و اطلاع‌رسانی، محافظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و همچنین افزایش درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری، از اهداف و راهبردهای مهم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است که با جلب مشارکت مردم زمینه تحقق آن فراهم می شود.

 

پایان پیام/ 40