تکریم خانواده‌ «شهید علی شفیعی» در قالب طرح «سه شنبه‌های تکریم»

تکریم خانواده‌ «شهید علی شفیعی» در قالب طرح «سه شنبه‌های تکریم»

تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹
شفیعی گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان یکی از مهمترین برنامه های کانون «منتظران ظهور» است و از این رو اعضای کانون در قالب طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» با حضور در منزل یک شهید از خانواده این شهید تجلیل کردند.

«محمدجعفر شفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان یکی از مهمترین برنامه های کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» است و از این رو اعضای کانون در قالب طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» با حضور در منزل «شهید علی شفیعی» از خانواده این شهید والامقام تجلیل کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: طرح ملی «سه شنبه های تکریم» فرصت مناسب برای آشنایی نوجوانان و جوانان با رشادت های شهدا و زمینه ای مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه دفاع از اسلام و پاسداری از حریم دین و انقلاب اسلامی یکی از اهداف حضور شهدای والامقام در جبهه ها بود، افزود: شهدا در حقیقت با آگاهی کامل به فرمان ولی فقیه و با الگو گرفتن از عاشورائیان، برای صیانت و پاسداری از دین و حفظ میهن به سوی جبهه ها شتافتند و به فیض شهادت نائل آمدند.

شفیعی با بیان اینکه فلسفه شهادت در زندگی امروزی بشر جریان دارد، خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا مایه افتخار و مباهات برای ما هستند و باید از این سرمایه عظیم و معنوی با جان و دل صیانت کنیم و امیدواریم بتوانیم راه و روش شهدا را در زندگی الگوی خود قرار دهیم.

لازم به ذکر است شهيد علی شفيعی متولد یکم فروردین ماه سال 42 در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. چون زندگی آنها با فقر فراوان همراه بود، نتوانست بيشتر از 3 سال به مدرسه برود و مجبور شد مدرسه را ترک کند و به کار بپردازد. با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و سرانجام در پنجم خردادماه سال 61 در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پایان پیام/ 130