طرح ایران قوی محور فعالیت های کانون قائم آل محمد (ص)

طرح ایران قوی محور فعالیت های کانون قائم آل محمد (ص)

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹
شهلا حیدرنیا گفت: از آنجایی که امسال در دومین رویداد ملی فهما قرار داریم و فعالیت های کانون ها باید ذیل طرح ملی ایران قوی انجام شوند بنابراین فعالیت های کانون با محوریت این طرح اجرا می شوند.

«شهلا حیدر نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به فعالیت های کانون در ایام کرونایی، گفت: فعالیت های کانون در این ایام حول محور برنامه های قرآنی، فرهنگی و هنری در حال اجرا است.





 مدیر کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) روستای کشیت قلعه گنج افزود: از آنجایی که امسال در دومین رویداد ملی فهما قرار داریم و فعالیت های کانون ها باید ذیل طرح ملی ایران قوی انجام شوند بنابراین فعالیت های کانون با محوریت این طرح اجرا می شوند.





وی بیان کرد: یکی از برنامه های قرآنی کانون، اجرای طرح تلاوت نور است که ثواب قرائت آیات قرآن کریم به روح مطهر شهدا مخصوصا شهید حاج قاسم سلیمانی هدیه می شود.





حیدرنیا ادامه داد: در اجرای این طرح هر شب پس از اقامه نماز عشاء، یک صفحه از کلام نورانی قرآن کریم توسط امام جماعت مسجد تلاوت می شود.





 مدیر کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) روستای کشیت قلعه گنج ابراز کرد: خلاصه نویسی کتاب یکی از برنامه های فرهنگی کانون است که در قالب طرح رواق کتاب در حال اجرا است.




وی اضافه کرد: این طرح با هدف انس بچه ها با کتاب و کتابخوانی اجرا می شود و از آنها خواسته شده خلاصه ای از بهترین و تاثیرگذار ترین کتابی که تاکنون مطالعه کرده اند را نوشته و به ما تحویل دهند تا در سامانه بچه های مسجد بارگزاری شوند.





حیدرنیا اظهار کرد: از دیگر برنامه های کانون، فعالیت های هنری است و به همین منظور دوره های آموزش صنایع دستی در رشته های قلاب بافی و حصیر بافی ویژه بانوان روستا در حال برگزاری است.





مدیر کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) روستای کشیت قلعه گنج ادامه داد: در این دوره های آموزشی که روزهای زوج با رعایت کامل نکات بهداشتی، فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار می شوند، به هنرجویان عروسک بافی با قلاب و حصیر بافی آموزش داده می شود و قصد داریم در پایان دوره های آموزشی، گواهی قلاب بافی به آنها اعطا کنیم.




وی در خاتمه عنوان کرد: دوره های آموزش قلاب بافی با هدف کارآفرینی و اشتغال خانگی بانوان روستا برگزار می شوند و برای فروش صنایع دستی تولیدی بانوان روستا با یکی از مراکز فروش رایزنی شده تا بزودی این محصولات بفروش برسند.

پایان پیام/ 586