سامانه بچه های مسجد میدان رقابت مجازی چهاردهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان»

سامانه بچه های مسجد میدان رقابت مجازی چهاردهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان»

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹
حجت الاسلام نعمتی بااشاره به برگزاری مجازی مرحله استانی چهاردهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در ۹رشته، گفت: اعضای کانون های مساجد مازندران برای ثبت نام در سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir تا۲۲بهمن فرصت دارند.

حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی«مدهامتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: این دوره از مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد برگزار می شود.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته به جهت شیوع کرونا مسابقه قرآنی مدهامتان برگزار نشد، یادآورشد:سال 97تعداد566نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در رشته های اذان، حفظ جزء 30 و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، قرائت نماز و نقاشی آیات با حضور در دانشگاه مازندران با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه امسال مسابقات قرآنی «مدهامتان» در رشته های اذان، مکبری، قرائت نماز، قرائت(ترتیل)، قرائت (تحقیق)، حفظ جزء30، قرائت تقلیدی، حفظ کل و نقاشی آیات به صورت مجازی برگزار می شود، افزود: ضبط فیلم به صورت افقی، بی حرکت، بدون تدوین و بدون استفاده از میکروفن و سیتم صوتی و فقط با صدای معمولی شخص مورد پذیرش است.

 

وی با بیان اینکه علاقه مندان به شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی می بایست تا 22بهمن ماه سال جاری با مراجعه به سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir مراحل ثبت نام و بارگذاری آثار ضبط شده از منزل خود را انجام دهند، گفت: همچنین نفرات برتر مرحله استانی پس ازانجام مرحله داوری آثار معرفی می شوند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه تاکنون 58نفر از فعالان قرآنی مساجد مازندران با ورود به سامانه بچه های مسجد در چهاردهمین دوره مسابقه مدهامتان شرکت کردند، اظهار امیدواری کرد متسابقین مرحله استانی این جشنواره از دیارعلویان صاحبان رتبه های برتر مرحله کشوری که زمان برگزاری آن متعاقباً اعلام می شود، باشند.

 

وی با بیان اینکه در رشته قرائت نماز و نقاشی آیات ویژه خواهران و برادران در رده سنی 7تا16سال برگزار می شود، ادامه داد: رشته مکبری ویژه برادران در رده سنی زیر 7تا16 سال و رشته اذان نیز ویژه برادران در رده سنی 7تا16 سال برگزار می شود.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا به شرایط رشته‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: رشته قرائت (ترتیل)، ویژه رده سنی 16 تا 30 سال (متولدین 136 تا 1383) برادران و خواهران با محوریت قرائت سوره مبارکه اسرا آیه 59-66 وسوره فتح آیه18-25 داوری می شود، افزود: همچنین رشته قرائت (ترتیل) رده سنی 7تا16سال خواهران و برادران از سوره مبارکه یاسین(فراز 1: آیات 1 تا 12 و فراز 2: آیات 33 تا40)، سوره مبارکه الرحمن (فراز 1: آیات 1 تا 18 و فراز 2: آیات 60 تا 78) و سوره مبارکه واقعه (فراز 1: آیات 1 تا 24 و آیات 57 تا 74) مورد داوری قرار خواهند گرفت.

 

وی با بیان اینکه در رشته قرائت (تحقیق) خواهران  وبرادران16-30سال مجاز به ارسال اثر از یک قرعه بین صفحه274سوره نحل آیه 68تا71 و یا صفحه486سوره شوری آیه2تا26هستند، افزود:در رشته حفظ کل ویژه خواهران و برادران 16-30 سال مسابقه برحسب تعداد شرکت کننده مشخص می شود حضوری یا غیر حضوری خواهد بود.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه متسابقین علاقه مند به شرکت در رشته قرائت تقلیدی باید یک فراز تقلیدی از یکی از تلاوت های استادمصطفی اسماعیل، استادعبدالباسط محمد عبدالصمد و یا استاد محمدصدیق منشاوی ارسال نمایند، گفت:در رشته حفظ جزء30 ویژه خواهران و برادران 7تا16سال نفر برتر از طریق شرکت در آزمون تستی مشخص می شود.

 

 

پایان پیام/ 286