ارسال کمک‌های مومنانه به مناطق سیل‌زده/ پوشش بیش از ۲۵ هزار خانواده با کمک خیران «سمت خدا»

ارسال کمک‌های مومنانه به مناطق سیل‌زده/ پوشش بیش از ۲۵ هزار خانواده با کمک خیران «سمت خدا»

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام ثباتی‌مقدم با اعلام ارسال کمک‌های کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه سلام‌الله علیها» به مناطق سیل‌زده در استان‌های خوزستان، یزد و بوشهر، گفت: این کمک‌ها شامل شش و نیم تُن گوشت قربانی با همکاری و همت خیران برنامه «سمت خدا» تهیه و توزیع شد.

حجت الاسلام والمسلمین «زهیر ثباتی مقدم» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از ارسال کمک های کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه سلام الله علیها» برای سیل‌زدگان خبر داد و اظهار کرد: این کمک ها که به همت خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» تهیه شده است، به استان های خوزستان، بوشهر و یزد به منظور توزیع میان سیل‌زدگان ارسال شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه سلام الله علیها» ادامه داد: به طور معمول بعد از وقوع سیل و زلزله و ... کمک ها شامل وسایل گرمایشی و لباس و ... به مناطق آسیب دیده ارسال می شود، بنابر بررسی های انجام شده ما دو کاستی در این کمک ها به چشم می خورد یکی نان و دیگری گوشت؛ از این رو، درصدد رفع این دو کاستی برآمدیم.

 

وی تصریح کرد: با کمک خیران برنامه «سمت خدا» یک دستگاه سیار تهیه نان خریداری و به استان خوزستان ارسال شد. این دستگاه ظرفیت پخت روزانه 22 هزار قرص نان را دارد. علاوه بر این، شش و نیم تُن گوشت قربانی برای توزیع در چهار نقطه در مناطق سیل‌زده استان های خوزستان، بوشهر و یزد نیز از سوی کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه سلام الله علیها» ارسال شده است.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم با بیان اینکه این ماه بیش از 25 هزار خانواده از گوشت های قربانی بهره مند شده اند، گفت: امید است هر چه به سمت پایان سال و سختی های آن پیش می رویم، با افزایش کمک های خیرانه بتوانیم تعداد بیشتری از خانواده های محروم را تحت پوشش قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه کمک به سیل‌زدگان مانع از کمک های ماهیانه کانون به استان ها نشده است، ابراز کرد: کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه سلام الله علیها» ابتدای هر ماه قمری بین 5 تا 8 استان را تحت پوشش قرار می دهد که برای این مهم بیش از 1000 راس گوسفند با همت خیران برنامه «سمت خدا» تهیه و قربانی می شود. در ماه ربیع الثانی نیز چنین کردیم و کمک به سیل‌زدگان مانع این کمک های ماهانه نشد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه سلام الله علیها» تاکید کرد: استان های تحت پوشش به صورت گردشی در هر ماه تغییر می کنند و با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، هر استان در طول سال سه مرتبه از کمک های کانون بهره مند می شود.

 

وی درباره چرایی تمرکز کمک های مومنانه کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه سلام الله علیها» بر توزیع گوشت قربانی، بیان کرد: با بررسی هایی که انجام دادیم، دریافتیم بیشتر خانواده های محروم و کم بضاعت توان تهیه اقلام بسته های معیشتی را دارند اما در تهیه گوشت که مصرف آن به ویژه برای بیماران و کودکان ضرورت دارد، ناتوان هستند از این رو، برای رفع این نیاز و نیز تاثیر قربانی بر رفع بلا و سلامت اعضای خانواده، بر توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان تمرکز کرده ایم.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم با تشکر از همراهی و همت والای خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» که با نیات خیرشان این کمک ها را سبب شده اند، خاطرنشان کرد: بچه های مسجد در سراسر کشور و همه استان ها در جلب مشارکت های خیرانه و توزیع گوشت قربانی ها، همکاری موثر و مستمری دارند.

پایان پیام/ 9