عزم جدی کانون های مساجد استان زنجان در طرح ملی شنبه های کتاب

عزم جدی کانون های مساجد استان زنجان در طرح ملی شنبه های کتاب

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹
حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به عزم جدی کانون های مساجد استان زنجان در طرح ملی شنبه های کتاب گفت: استان زنجان در تلاش است تا رتبه های برتر مسابقات کتابخوانی و شنبه های کتاب طرح ایران قوی را به خود اختصاص دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: طرح شنبه های کتاب یک طرح ملی است که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه با شعار«هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد» در بین کانون های مساجد کشور اجرا می شود.

 

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی با یادآوری اینکه مخاطبان این طرح، اعضای کانون های فرهنگی و هنری و فعالان در حوزه مساجد هستند، ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد، این طرح در بین الصلاتین اجرا می شد ولی با شیوع این ویروس، طرح شنبه های کتاب به صورت مجازی ادامه پیدا کرد و تلاش شد تا با همکاری ائمه جماعت مساجد و مدیران کانونها و معرفی کتاب در فضای مجازی این طرح استمرار یابد.

 

به گفته یارمحمدی، در این طرح ائمه جماعت  و مدیران کانونها و فعلان فرهنگی شرکت کننده می توانند فایل های تصویری از قرائت کتاب های انتخاب شده را در کنار بارگزاری در سایت بچه های مسجد ،به ستاد هماهنگی کانون های مساجد زنجان هم ارسال کنند که از بهترین فایل ارسالی تقدیر خواهد شد و ضمنا در صفحه اینستاگرامی شنبه های کتاب زنجان بارگزاری خواهد گردید.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با یادآوری اینکه در ذیل این طرح مسابقات کتابخوانی ویژه بچه های مساجد نیز اجرا می شود، گفت: شرکت در طرح شنبه های کتاب و مسابقات کتابخوانی که از طریق سامانه بچه های مساجد امکانپذیر است موجب کسب امتیاز برای کانون می شود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح شنبه های کتاب در  کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: افزایش مطالعه در بین بچه های مساجد یک وظیفه انقلابی محسوب می شود چرا که مجهز شدن به سلاح علم و دانش در عصر کنونی یکی از ملزومات است.

 

یارمحمدی از اجرای دوره های آموزشی مرتبط با کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی و پیج های اینستاگرامی خبر داد و گفت: استان زنجان در تلاش است تا رتبه های برتر در طرح شنبه های کتاب از سری برنامه های ایران قوی را از آن خود کند.

پایان پیام/ 693