اقدامات جهادی مسجدی‌ها در عصر کرونا؛ تجلی وحدت حوزه و دانشگاه

اقدامات جهادی مسجدی‌ها در عصر کرونا؛ تجلی وحدت حوزه و دانشگاه

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام کریمی گفت: نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی مساجد که نمونه‌ای از وحدت حوزویان و دانشگاهیان هستند در زمینه کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه به ویژه طی ۱۰ ماه اخیر در مقابله با شیوع ویروس کرونا و تحقق کمک مومنانه به خوبی مشاهده شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی کریمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه شهید آیت الله مفتح که بنیانگزار وحدت عملی حوزه و دانشگاه بود، این کار را به عنوان یک امام جماعت نیز پیگیری می کرد، اظهار کرد: ایشان مسجد قبا را به مرکز اجتماع و تبادل نظر میان حوزویان و دانشگاهیان نیز تبدیل کرده بود و انجام همین کارها موجب افزایش تهدیدات از سوی ساواک نسبت به ایشان و این مسجد شده بود.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: شهید مفتح نیز به عنوان شاگرد مکتب فقهی و علمی امام خمینی (ره) و در جایگاه یک عنصر موثر انقلابی نیز با تمام وجود به وحدت حوزه و دانشگاه باور داشتند و از ظرفیت مسجد نیز در این عرصه استفاده می کردند. در واقع ایشان وحدت این دو مرکز علمی را پیش از انقلاب با جدیت دنبال کردند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه نیز مساجد می توانند حلقه واسط وحدت و همکاری بیشتر میان حوزه و دانشگاه باشند، گفت: الحمدالله تشکیل گروه های جهادی در مساجد و با محوریت پایگاه های بسیج نمونه عملی در این زمینه است زیرا بسیاری از این گروه ها از روحانیون و طلاب و استادان و دانشجویان دانشگاه ها تشکیل شده اند.

 

کریمی ادامه داد: نقش این گروه ها که به وحدت حوزویان و دانشگاهیان عینیت بخشیدند در دوره های مختلف و کمک رسانی به اقشار آسیب پذیر از جمله در حال حاضر در مقابله با شیوع ویروس کرونا به خوبی مشاهده شد. در همین شهر تهران گروه های جهادی در دستگیری از نیازمندان در نقاط بسیار محروم همچنان ادامه دارد که همراهی روحانیون و دانشگاهیان از جلوه های زیبای این وحدت است.

 

وی با بیان اینکه هیئت امنای برخی از مساجد نمایشی از همکاری مستمر دانشگاهیان و حوزویان است، خاطرنشان کرد: این تعامل باید خود را در عرصه هایی همچون جهش تولید، کارآفرینی، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و مقابله با آسیب های اجتماعی در سطح محلات نشان دهد و به برنامه ریزی و همفکری برای برگزاری برنامه های داخلی مساجد محدود نشود.

 

پایان پیام/ 397