معرفی مجازی کتاب « اخلاق و خودسازی» در قالب طرح ملی «شنبه های کتاب» توسط کانون «منتظران ظهور»

معرفی مجازی کتاب « اخلاق و خودسازی» در قالب طرح ملی «شنبه های کتاب» توسط کانون «منتظران ظهور»

تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹
در راستای اجرای طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، کتاب « اخلاق و خودسازی» نوشته «بهنام امجدی» از انتشارات «نسیم ظهور» به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون معرفی شد.

«محمدجعفر شفیعی» در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، کتاب « اخلاق و خودسازی» نوشته «بهنام امجدی» از انتشارات «نسیم ظهور» به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون معرفی شد، گفت: یکی از طرح‎های خوب کانون‌های مساجد در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، طرح ملی «شنبه‌های کتاب» است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه در شرایط امروز درگیری با بیماری کرونا و ضرورت رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن، بهترین شرایط را برای کتاب خواندن مهیا کرده است، افزود: در این راستا اجرای طرح شنبه های با کتاب به صورت مجازی دایره مطالعه اعضای کانون‌های مساجد را گسترش خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب «اخلاق و خودسازی» به بیان برخی از مسایل اعتقادی، عرفانی، اخلاقی و اجتماعی برای تهذیب نفس و «خودسازی جوانان» می پردازد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با اشاره به اینکه در این کتاب با بهره‌گیری از ادله عقلی و نقلی به تبیین مسایل مربوط به کیفیت تزکیه نفس از راه‌های مختلف پرداخته شده است، تصریح کرد: نویسنده کتاب نخست به بیان اصول اعتقادی در اثبات توحید، عدل، نبوت، امامت و معاد پرداخته و لزوم توجه به ندای فطرت و تفکر در آفاق و انفس را مطرح کرده است و در بخش دوم کتاب به کیفیت خودشناسی و خودسازی و نحوه ایجاد ارتباط با خداوند و استفاده از استعدادها در راه تهذیب نفس اشاره کرده و ضرورت محاسبه و مراقبه، تفکر، تدبر، شکر نعمت، افزایش محبت نسبت به خداوند و اولیای الهی و استفاده از فرصت برای رسیدن به کمال نفس را بررسی کرده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه این طرح در راستای رواق «کتاب» طرح ملی «ایران قوی» برگزار شده است، تاکید کرد: کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور کازرون همواره بحث مطالعه و کتابخوانی و گسترش آن را در اولویت کاری خود قرار داده است.

پایان پیام/ 130