حضور در مسجد حال دلم را خوب می کند/ یک سال قبل کنکور برای درس از همه چیز زدم

حضور در مسجد حال دلم را خوب می کند/ یک سال قبل کنکور برای درس از همه چیز زدم

تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹
رتبه ۱۱کنکور سراسری رشته علوم انسانی حضور در مسجد و توجه به اقامه نماز و قرائت قرآن را از جمله رمز های موفقیت خود دانست و گفت: با توجه به اینکه خداوند ناامیدی رو بزرگترین ترس می‌داند، هرگز ناامید نشده و یک سال قبل کنکور جدی درس خواندم.

خبرگزاری شبستان مازندران؛ پیشرفت و تعالی در عرصه تعلیم و تربیت آرزوی هر انسانی است، در پی فراگیری علم و کسب درجات عالی در حوزه علم‌اندوزی فرد در جامعه پیشرفت و ترقی برجسته خواهد شد.

 

بعد از خانواده مدرسه محلی برای تعلیم و تربیت است، آرزوی والدین پیشرفت فرزندانشان و به نوعی نخبه بودن در تحصیلات علمی و آموزشی است، تحصیل پایه ابتدای، متوسطه اول و دوم، و حضور در دانشگاه و در نهایت اخذ مدرک از ملزومات علم اندوزی است.

 

*کسب رتبه ۱۱ کنکور سراسری

در اطراف ما همواره نخبگان در حوزه مختلف زندگی می‌کنند که هر کدام رازی در زندگی خود دارند؛ «فاطمه غلامپور» ۱۷ ساله اهل بابل یکی از نفرات برتر در حوزه کتابخوانی بوده و رتبه ۱۱ کنکور سراسری سال ۹۹ در رشته علوم انسانی را کسب کرد، مهم‌ترین دلیل پیشرفتش را داشتن «امید» بیان کرد و گفت: باورم نمی‌شود توانستم رتبه ۷ منطقه و ۱۱ کشور را کسب کنم.

 

*یک سال قبل کنکور برای درس از همه چیز زدم 

وی که حالا در رشته دبیری الهیات دانشگاه سراسری ساری، تحصیل می کند، ادامه داد: خوشحالم که توانستم رتبه دو رقمی کنکور سراسری را کسب کنم، همیشه علاقه خاصی به خواندن کتاب داشتم یک سال قبل از کنکور را فقط به درس خواندن اختصاص دادم به نوعی از همه چیز زدم.

 

غلامپور تصریح کرد: من که پایه متوسطه دوم را در دبیرستان نمونه دولتی می‌خوانم معدل دیپلمم 19.98 بود ولی توقع نداشتم که از نخبگان کنکور باشم، البته قبل از این در مسابقات کتابخوانی در مرحله شهرستانی و استانی و سپس کشور سال موفق به کسب رتبه برتر شدم.

 

*ورود به مدرسه نمونه دولتی

این دانش آموز نخبه ادامه داد: من از دوران ابتدایی خیلی بچه درس‌خوانی نبودم، مدرسه ام واقع در امیرکلا بود، از متوسطه اول ناخودآگاه به درس خواندن علاقه پیدا کردم، با امتحان وارد مدرسه نمونه دولتی شدم چون محیط خوبی بود رقابتی سالم ایجاد شد، مطالعه بیشترین کاری بود که به سراغش می‌رفتم‌

 

وی با اشاره به اینکه در ابتدا مایل بودم دبیری ادبیات را بپذیرم، گفت: چون برای این رشته از بابل پذیرشی وجود نداشت، دبیری الهیات دانشگاه ساری را انتخاب کردم؛ ما هشت سال تعهد خدمت داریم، خودم دلم می‌خواهد وارد دانشگاه شوم و استاد دانشگاه باشم.

 

*بچه باهوشی نبودم، یک درس را چند بار می‌خواندم تا یاد بگیرم

غلامپور خاطرنشان کرد: من که فرزند آخر خانواده هستم، راز موفقیت خودم را در کنکور حمایت پدر، مادر و دو برادرم و شرکت در آزمون‌های قلم چی می‌دانم، همچنین به من ثابت شد که راز موفقیت امید است، من بچه باهوشی نبودم یک درس را چندین بار می‌خواندم تلاش می‌کردم تا یاد بگیرم.

 

وی حضور در مسجد و توجه ویژه به اقامه نماز و قرائت قرآن را از دیگر رمز های مهم موفقیت خود عنوان کرد و گفت:  همواره در فعالیت‌های مسجدی در محله حضور داشتم و حال دلم در مسجد خوب است، چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کرده ام و حجاب را رعایت می‌کنم، خانواده ام تقریبا مذهبی هستند، با توجه به اینکه خداوند ناامیدی رو بزرگترین ترس می‌داند، هرگز ناامید نشده و این رو دلیلی بر قبولی و کسب رتبه خوب در کنکور می‌دانم

 

غلامپور اضافه کرد: فعالیت‌هایی همانند خواندن نماز اول وقت، قرائت سوره‌هایی از قرآن که برای تقویت ذهن موثر است را مورد توجه دارد و اگر هم سن و سال‌هایم برای تقویت حافظه به این سمت و سو حرکت کنند قطعا موفق خواهند بود.

 

*کرونا از کنکور ۹۹ کوهی از استرس ساخت

این نخبه مازندرانی که از نخبه های بسیجی سازمان بسیج دانش آموزی استان است در ادامه بیان کرد: کنکور امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس با استرس و اضطراب‌هایی به خصوص در پی جا به جا شدن زمان برگزاری آزمون همراه بود که موجب خستگی شده بود البته تعداد شرکت کنندگان در کنکور کاهش پیدا کرد ولی خوشبختانه توانستم از بین بیش از ۲۰۰ هزار نفر رتبه یازدهم را کسب کنم.

 

 وی اذعان کرد: به‌نظرم هر فرد تا هدف‌گذاری نکند به چیزی نمی‌رسد، کسب رتبه در کنکور به هوش نیست بلکه باید با برنامه‌ریزی هر چیزی را به وقتش مورد توجه قرار داد.در حالی که در گذشته پشت کنکوری‌ها برای خودشان از کنکور غول ساخته بودند این روزها شاهد آرام‌تر شدن جو کنکور هستیم دلیلش شاید افزایش سطح دانش در بین دانش آموزان در خصوص حضور در کنکور باشد.

 

به گزارش شبستان، استان مازندران در حوزه تعلیم و تربیت همواره شاهد نخبگانی در این عرصه بوده و هست امید که تعداد این افراد روز به روز افزایش پیدا کرده تا در جهت رسیدن به آرمان‌های اصلی کشور قدم بردارند.


 

پایان پیام/ 286