ایران قوی در فرایند فرهنگ قوی حاصل می شود

ایران قوی در فرایند فرهنگ قوی حاصل می شود

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹
حجت الاسلام اسدی با اشاره به اینکه ایران قوی در فرایند فرهنگ قوی حاصل می شود، گفت: این طرح در راستای تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، است.

امام جماعت مسجد مقداد و فعال تبلیغ دینی در زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: به فرموده امام راحل« مساجد سنگر است» و با توجه به کارکرد سنگر که رزمنده را از تیر سلاح دشمن در امان نگه می دارد، مساجد نیز جوانان و نوجوانان را از نوک پیکان هجمه دشمنان مصون می دارد.

 

حجت الاسلام سعید اسدی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مساجد برای حل شبهات دینی و خنثی کردن فتنه دشمنان استفاده کرد، خاطرنشان کرد: بایستی تلاش کنیم تا کارکردهای اصلی مساجد احیا شود.

 

وی با اشاره به اینکه در صدر اسلام، پیامبر گرامی اسلام شورای حل اختلاف را در مسجد دایر می کرد، افزود: علیرغم تعطیلی مساجد با شیوع ویروس کرونا، شاهد احیاء کارکردهای مسجد با تهیه بسته های غذایی و بهداشتی و توزیع در بین نیازمندان هستیم.

 

این مبلغ دینی با اشاره به اینکه مساجد از ظرفیت ویژه ای برای حل آسیب های اجتماعی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: اگر کارکردهای اصلی مساجد احیاء شود مسائلی همچون اعتیاد، طلاق و دین گریزی حل می شود.

 

حجت الاسلام اسدی به طرح ایران قوی و اثرگذاری آن در تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، مشکل ما حل نمی شود مگر اینکه خود و کشور را قوی کنیم، ما نیز برای مقابله با مشکلات موجود بایستی خود و جامعه را قوی کنیم.

 

امام جماعت مسجد مقداد با اشاره به اینکه ایران قوی در فرایند فرهنگ قوی حاصل می شود، تصریح کرد: اگر متخصصان مومن و متعهد دینی در کشور تربیت نشود، مجبور هستیم تا متخصصان غربی را در کشور به کار بگیریم.

 

وی با یادآوری اینکه ایجاد سامانه فهما بستر مناسبی برای رقابت سالم بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد است، یادآور شد: این طرح در حال حاضر با عنوان ایران قوی استمرار پیدا کرده است که همین موضوع زمینه ساز رقابت اثرگذار جوانان در بستر فضای مجازی و محوریت مساجد است.

 

حجت الاسلام اسدی به طرح های اثرگذار شنبه های کتاب، سه شنبه های تکریم، راهکار و ایران قوی اشاره کرد و گفت: طرح شنبه های کتاب می تواند در افزایش سرانه مطالعه در بین جوانان کمک کند.

 

به گفته این مبلغ دینی، کتابخوانی یکی از دغدغه های رهبر انقلاب اسلامی است از اینرو هر طرح و حرکتی در این راستا می تواند اثرگذار باشد.

پایان پیام/ 693