طرح ملي شنبه‌هاي کتاب فرصتي براي نهادينه‌سازي فرهنگ مطالعه در جامعه است

طرح ملی شنبه‌های کتاب فرصتی برای نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در جامعه است

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹
فتايي با اشاره به اهميت ارايه طرح‌ها و فعاليت‌هاي مختلف در عرصه کتاب و کتابخواني اظهار کرد: طرح ملي شنبه هاي کتاب فرصتي براي نهادينه سازي فرهنگ مطالعه در جامعه است.

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، «احمد حسین فتایی» با اشاره به اجرای طرح ملی شنبه های کتاب و تاثیر آن در عرصه ترویج مطالعه میان اقشار مختلف مردم اظهار کرد: طاین طرح ملی می تواند نقش مهمی در تقویت و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به وجود 411 کانون فرهنگی هنری مسجد در این استان افزود: گستره کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح مناطق شهری  روستایی ظرفیتی بزرگ در حوزه فرهنگی و هنری است.

 

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد همچنین ظرفیت بزرگی برای تقویت و ترویج توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند. در طرح شنبه های کتاب مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعت و مسئولان کتابخانه های مساجد هر شنبه بین نماز مغرب و عشاء یک کتاب را به حاضران در مساجد معرفی می کنند.

 

توصیه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای مطالعه کتاب« مهاجر آسمان»


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: به عموم مردم به ویژه مردم استان لرستان توصیه میشود کتاب « مهاجر آسمان» به نویسندگی فریدون کریمی را مطالعه کنند، همچنین کتاب مهاجر آسمان زندگی نامه شهید « علی کیارش» است که در بخش ازنا شهرستان خرم آباد متولد شده است، آن شهید خلبان بود که در سال 1359 مورد هدف پدافند عراق قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

​وی همچنین با اشاره به در پیش رو بوده شب یلدا، افزود: امسال با توجه به آمار شیوع بیماری کرونا در استان توصیه می شود مردم از برپایی دورهمی هایی شب یلدا پرهیز کرده و مراسم دورهمی های شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند.