آغاز فعالیت رواق قلم در طرح ملی «ایران قوی»

آغاز فعالیت رواق قلم در طرح ملی «ایران قوی»

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹
رواق قلم در طرح ملی ایران قوی در استان یزد به عنوان معین این رواق، رونمایی شد و کار خود را رسما آغاز کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)، رواق قلم ذیل طرح ملی ایران قوی، 26  آذرماه با حضور محمدعلی طالبی، استاندار و مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان رونمایی شد. 

 

بر پایه این گزارش، فعالیت‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق ساماندهی شده و یکی از این رواق ها به نام رواق قلم نام گذاری شده است که با توجه به ظرفیت استان یزد در عرصه نویسندگی رواق قلم به استان واگذار شده است.

 

در این رواق سلسله مباحث آموزشی با محور داستان نویسی با تدریس حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد فهما استان یزد که خود از نویسندگان نام آشنای کشور محسوب می شود در قالب سلسله جلسات ویدئویی آماده و در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می شود و همه اعضای کانون های فرهنگی هنری کشور می توانند از این مباحث استفاده کنند.

 

همچنین پس از برگزاری دوره آموزشی و شناسایی افراد مستعد در زمینه داستان نویسی، کارگاه سه روزه ای در استان یزد برای آنها برگزار و افراد توانمند شناسایی شده و اقدام به نوشتن داستان با مضامین دینی می‌کنند که این آثار با حمایت ستاد فهما چاپ می‌شود.

 

گفتنی است، این کارگاه پس از دوران شیوع کرونا برگزار می‌شود. 

پایان پیام/ 9