توزیع ماهانه ۱۰۰۰ بسته معیشتی ویژه محرومان/ صدقاتی که صرف تهیه مرغ برای ۳ هزار سفره می‌شود

توزیع ماهانه ۱۰۰۰ بسته معیشتی ویژه محرومان/ صدقاتی که صرف تهیه مرغ برای ۳ هزار سفره می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹
گروه جهادی «شهدای مسجد ارک» ماهیانه برای ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ نیازمند بسته ارزاق و غذای گرم توزیع می‌کند؛ توزیع ۳ هزار مرغ ذبح شده از محل جمع‌آوری صدقات اول ماه قمری بخش دیگری از خدمات این گروه مسجدی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، گروه جهادی شهدای مسجد ارک از سال ۹۵ به همت فعالان این مسجد و با هدایت‌های حاج منصور ارضی شکل گرفت. این گروه جهادی تلاش کرده است که در برهه‌های زمانی مختلف به محرومان در اقصی نقاط کشور خدمت رسانی داشته باشد. این گروه جهادی که بخش اعظم فعالان آن از هیئتی‌های مسجد ارک هستند، در طول چهار سال گذشته خدمات زیادی را در خدمت به نیازمندان انجام داده و در بحران‌هایی همچون سیل و زلزله به یاری هموطنان نیازمند کشور شتافته است. پس از شیوع ویروس کرونا نیز این گروه جهادی در مهار این بیماری و کمک رسانی به نیازمندان اقدامات گسترده ای انجام داده است. آنچه درا دامه می آید مروری بر برخی اقدامات این گروه است.

 

«حسین ارضی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه وجوهاتی که نمازگزاران و اهالی هیئت  در مناسبت ها به مسجد پرداخت می کنند، اعم از صدقه، کمک هزینه تهیه جهیزیه، صرف رسیدگی به سیل زدگان و زلزله زدگان و امور خیریه می شود، اظهار کرد: خانواده‌های نیازمند بسیاری در منطقه ۱۲ تهران به مسجد ارک مراجعه می‌کنند و این گروه جهادی در بازه‌های زمانی مختلف به آنان کمک‌رسانی می‌کند و جدای از آن نیز خانواده‌های نیازمند متعددی نیز توسط معتمدین و هیئت ها شناسایی شده‌اند که تحت حمایت قرار می‌گیرند.

 

توزیع ۴۰ هزار ماسک رایگان در ماه های رمضان و محرم و صفر

 

این گروه جهادی پس از شیوع ویروس کرونا، تهیه و توزیع ماسک و ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها را در موج اول بیماری کرونا مورد توجه قرار داد، به گفته مسئول گروه جهادی شهدای مسجد ارک به منظور مهار ویروس کرونا 40 هزار ماسک در مراسم های ماه مبارک رمضان و محرم و صفر در میان مردم توزیع شد. ضمن اینکه در مناسبت های ماه مبارک رمضان و محرم و صفر یکی از اقداماتی که از سوی این مسجد مورد توجه قرار گرفت، راه اندازی تونل های ضدعفونی خودروی افرادی بود که قصد داشتند در مراسم مسجد ارک حضور یابند، این ابتکار گروه جهادی شهدای مسجد ارک با استقبال دیگر هیئات مواجه شد و آنها از این شیوه ابتکاری مسجد  ارک در مراسم ها الگوبرداری کردند.

 

 

 

 

پس از بینایت رهبر انقلاب قبل از ماه مبارک رمضان مبنی بر کمک رسانی به نیازمندان، در قالب رزمایش همدلی و کمک مومنانه، بسته‌های حمایتی برای خانواده‌های نیازمند در مسجد ارک تهران تهیه و توسط گروه جهادی شهدای مسجد ارک میان افراد کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر در چند نوبت توزیع شد،  ارضی در این زمینه گفت: در رزمایش همدلی بیش از 300 بسته ارزاق در چند نوبت و در مناسبت های مختلف مذهبی برای خانواده‌های نیازمند شناسایی شده، تهیه و توزیع شد و اجازه ندادیم زنجیره کمک‌رسانی‌ها قطع شود و اکنون نیز این کمک رسانی ها ادامه دارد.

 

به گفته مسئول گروه جهادی شهدای مسجد ارک در حال حاضر به صورت ماهیانه برای 850 تا یک هزار نیازمند بسته ارزاق و غذای گرم توزیع می شود و در زمینه پرداخت اجاره خانه، تیهه جهیزیه و کمک های درمانی نیز به نیازمندان خدمات ارائه می کنیم.

 

 

پیش‌ بینی بسته‌های ارزاق ویژه رمضان/ راه‌اندازی ۳۱۳ مرکز اطعام و توزیع غذای گرم - ایسنا

 

 

ذبح و توزیع ماهانه سه هزار مرغ ویژه محرومان

 

 

۱۲۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد بین خانواده‌های محروم سردشت توزیع شد - ایرنا

 

 

یکی دیگر از خدمات مومنانه این گروه جهادی جمع آوری صدقات مردم به منظور تهیه و توزیع مرغ میان نیازمندان است، به گفته مسئول گروه جهادی شهدای مسجد ارک این طرح از یک سال پیش با حمایت حاج منصور ارضی به نیت سلامتی امام زمان(عج) از محل صدقات ابتدای هر ماه قمری در این مسجد آغاز شده است و در ابتدای این طرح ماهیانه ۵۰ مرغ تهیه و ذبح می شد، اما در حال حاضر در طول ماه نزدیک به سه هزار مرغ  ذبح و در میان نیازمندان حاشیه نشین شهر تهران توزیع می شود و اکنون که با نوسانات قیمت مرغ روبرو هستیم این طرح تعطیل نشده است.

 

 

 

 

بخش دیگری از خدمات این گروه جهادی کمک رسانی به دانش آموزان نیازمند است، «ارضی» با بیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس بسته تحصیلی ویژه دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد، افزود: این گروه جهادی در ماه های ابتدایی سال تحصیلی ۳۵۰ بسته تحصیلی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان برای دانش‌آموزان ساکن در کوره‌پزخانه‌های تهران تهیه و توزیع کرد.

 

یکی دیگر از برنامه های این مسجد توزیع چادر مشکی به خانواده های نیازمند است، گام اول این طرح در مراسم دعای عرفه سال گذشته که حاج منصور ارضی از خیرین خواست تا در تهیه چادرمشکی برای نیازمندان پیش قدم شوند، انجام شد و در این زمینه 70 قواره چادر مشکی و نماز تهیه و در میان نیازمندان توزیع شد. به گفته «حسین ارضی» مرحله دیگر این اقدام در سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) اتفاق افتاد و 100 قواره چادر مشکی تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

 

تهیه وسایل گرمایشی برای محرومان

 

یکی دیگر از اقدامات مومنانه این مسجد با آغاز فصل سرما تهیه بخاری بهرای خانواده های محروم بوده است، مسئول گروه جهادی شهدای مسجد ارک گفت: در آستانه فصل سرما 50 بخاری برای خانواده های نیازمند تحت پوشش تهیه و توزیع کردیم.

 

توزیع ۸۵۰ بسته ارزاق ویژه شب یلدا

 

هر ساله با نزدیک شدن به شب یلدا تمام تلاش گروه های جهادی و خیرین کمک رسانی به نیازمندان است تا یلدای شادی را برای نیازمندان رقم بزنند،این اقدام در مسجد ارک نیز مورد توجه قرار گرفته است به گونه ای که مسئول گروه جهادی شهدای مسجد ارک از توزیع 850 بسته ارزاق به مناسبت شب یلدا در میان خانواده های محروم خبر داد و گفت: به مناسبت ایام فاطمیه هم خدمات مومنانه به نیازمندان از سوی این مسجد ادامه می یابد.

 

ارسال ۹۰ کانکس برای اسکان سیل زدگان

 

 

ارسال هفت دستگاه کانکس از ایلام به مناطق سیل زده لرستان

 

 

خدمت رسانی گروه جهادی شهدای مسجد ارک تنها به محرومان حاشیه نشین تهران خلاصه نشده است بلکه این گروه جهادی در بحران های مختلفی همچون سیل و زلزله نیاز در خدمت رسانی به همنوعان پیشتاز بوده است به گفته ارضی درسیل لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان گروه جهادی شهدای مسجد ارک علاوه بر اینکه در لایروبی، لجن کشی، پاکسازی و مرمت این مناطق فعال بودند، به همت خیرین 100 کامیون لوازم منزل نیز تهیه و به این مناطق ارسال و 90 کانکس هم برای اسکان موقت زلزله زدگان سرپل ذهاب تهیه شد.

 

بنابر آنچه بیان شد با شیوع ویروس کرونا اگر چه همه‌ دستگاه‌های کشور برای مقابله با این بیماری بسیج شده‌اند، اما نباید فراموش کنیم که توان و ظرفیت بخش‌های دولتی محدود است و در این میان همانند گذشته این گروه‌های جهادی، مردمی و مساجد هستند که می‌توانند در کنار هم به کمک مردم بشتابند و با حضور داوطلبانه مردمی می توانند در کنار کادر درمان و برای خدمت به مردم کارهای بزرگی را رقم بزنند.

 

پایان پیام/ 40