ایثار و مجاهدت پرستاران نمونه‌ای از اقتدای آنها به صبر و استقامت حضرت زینب (س) است

ایثار و مجاهدت پرستاران نمونه‌ای از اقتدای آنها به صبر و استقامت حضرت زینب (س) است

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹
قانعیان، اقتدا به آموزه‌های دینی، صبر و استقامت حضرت زینب (س) را نمونه‌ای از این ایثار و مجاهدت پرستاران متدین و صبور ایران اسلامی دانست و گفت: پرستاران انسان‌های بی ادعایی هستند که به معنای واقعی کلمه خالصانه برای سلامت مردم تلاش می‌کنند.

«حسین قانعیان»، امروز (یکشنبه ۳۰ آذر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تبریک فرارسیدن خجسته میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت زینب کبری (س) و همچنین روز پرستار به پرستاران و مدافعین سلامت اظهار کرد: هر ساله پنجم جمادی‌الاول همزمان با ولادت این بانوی قهرمان، روز پرستار نیز فرا می‌رسد که با تاسی از سخن پیامبر اسلام (ص) که می‌فرماید کسی که برای برآوردن حاجت شخص بیماری کوشش کند، همه گناهانش آمرزیده می‌شود و همانند روزی خواهد بود که از مادر متولد شده است، این روز را فرصتی مغتنم برای ادای احترام و ارج نهادن به رشادت‌ها، ایثارها و از خودگذشتگی‌های این قشر زحمتکش و سخت‌کوش جامعه می‌دانیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد منطقه آزاد اروند با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا روز پرستار رنگ و بویی دیگر دارد افزود: حدود یک سال از شیوع این بیماری همه‌گیر می‌گذرد و طی این مدت پرستاران همچون فرشتگان با مجاهدت و ایثار همواره در جبهه مبارزه با این بیماری و خدمت به ملت شریف ایران اسلامی قرار گرفته‌اند.

 

وی تصریح کرد: این فرشتگان سفیدپوش همچون سال‌های دفاع مقدس مانند شیرزنان و دلاورمردان ایران اسلامی که غیرتمندانه در مقابل دشمن بعثی عراق ایستادگی کردند اینک نیز با عشق و علاقه، جان برکف و استوار به یاری هموطنان عزیزمان آمدند و در جبهه دفاع از سلامت قرار گرفتند تا به جهانیان این نوید را بشارت دهند که ایران و ایرانی همیشه غیرتمندانه و با عزتمندی همواره یار و یاور اقشار مختلف جامعه اعم از مظلومان و محرومان است.

 

قانعیان واژه زیبای پرستار را بسیار نام آشنا خواند و اضافه کرد: واژه پرستار ناخودآگاه هر شنونده‌ای را به یاد آرامش و سلامتی می‌اندازد که در لحظات سختی، ناراحتی و بیماری او یاری رسان ماست، انسان‌های بی‌ادعایی که به معنای واقعی کلمه خالصانه برای سلامت مردم تلاش می‌کنند.

 

وی اذعان کرد: در واقع واژه زیبای پرستار یعنی پیمان خون بستن برای مهر و ایثار، رفتن به سوی خدمت خلق، سربلندی، ساده زیست و سخت کوشی برای سلامت مردم، تکمیل‌کننده کار طبیبان، الگوی آنان مظهر تقوا حضرت زینب کبری (س) است و راضی و خوشنود از رحمت خدا هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد منطقه آزاد اروند اقتدا به آموزه‌های دینی و همچنین صبر و استقامت حضرت زینب (س) را نمونه‌ای از این ایثار و مجاهدت پرستاران متدین و صبور ایران اسلامی در راه مبارزه با بیماری کرونا دانست.

 

وی بر عدم برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در آئین بلندترین شب سال (یلدا) تاکید کرد ادامه داد: به شهروندان گرانقدر، فهیم و آگاه آبادان و خرمشهر که همیشه در همه امور ثابت کردند همراه و پیش‌قدم هستند توصیه می‌کنم ضمن رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح خیابان‌ها، مراکز تجاری و بازار هر دو شهرستان به هیچ عنوان در مراسمات دورهمی خانوادگی به ویژه در این طولانی‌ترین شب سال (شب یلدا) حضور پیدا نکنند و در خانه‌های خود بمانند.

 

قانعیان یاد آور شد: همشهریان حتما به توصیه‌های پزشکی توجه داشته باشند تا با رعایت مسائل بهداشتی به پرستاران عزیز، جهادگر و سلحشورمان روحیه دهیم و خستگی را از تن آنان بزدائیم.

 

پایان پیام/ 660