یلدای زینبی کانون فرهنگی هنری «آیت‌الله طالقانی(ره)» برای محرومان

یلدای زینبی کانون فرهنگی هنری «آیت‌الله طالقانی(ره)» برای محرومان

تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین لهراسبی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری آیت‌الله طالقانی(ره) نقش محوری در مسجد الله دارد، گفت: آخرین نوبت از کمک مومنانه اهالی این مسجد به نیازمندان در ایام ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستارانجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از مهم ترین و فعال ترین نهادهای انقلابی و مردمی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و دستگیری از نیازمندان در دوره شیوع این ویروس بودند. حتی کانون هایی که سن آنان به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسد نیز در این زمینه گل کاشتند. کانون فرهنگی هنری «آیت الله طالقانی(ره)» که در سال 1393 در مسجد «الله» (واقع در تهران، اتوبان شهید لشکری، کوی بیمه دوم، میدان شهید سالاری) تاسیس شد و فعالیت خود را با کمتر از 50 عضو در سال اول شروع کرد و اکنون 750 عضو برادر و خواهر دارد که 120 نفر از آنان فعال تر هستند، در دوره کرونا شبانه روز در خدمت مردم بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین «نصرت الله لهراسبی» با بیان اینکه این کانون شش سال پیش و با مدیر مسئولی وی تاسیس شد، گفت: با قاطعیت می گویم که این کانون، نقش محوری را در مسجد الله دارد و هیچ طرح و برنامه ای در این خانه خدا اجرا نمی شود مگر با فعالیت مستمر و جهادی اعضای این کانون.

 

عضویت مشترک بچه های مسجد الله در کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج

 

امام جماعت مسجد الله و مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الله اضافه کرد: بسیاری از اعضای پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول الله (ص) (زیر نظر حوزه مقاومت بسیج 121 صابرِ ناحیه مقاومت بسیج قدس) عضو این کانون هستند و بالعکس؛ و همین موضوع موجب هم افزایی نیروها و انگیزه ها در برگزاری برنامه های متنوع و جوان پسند در این مسجد شده است.

 

سر و کله ویروس کرونا که پیدا شد کانون فرهنگی هنری آیت الله طالقانی(ره) با مشارکت پایگاه بسیج خواهران و برادران محمد رسول الله (ص) و هیئت مذهبی نوجوانان مسجد الله دست به کار شدند و ضمن ضد عفونی کردن روزانه این مسجد، اقدام به توزیع مواد ضد عفونی کننده و ماسک و دستکش میان نمازگزاران این مسجد و اهالی محلات آپادانا، بیمه و اکباتان کردند که موجب شد این خانه خدا از سوی قرارگاه مدافعان سلامت به عنوان مسجد محوری در این زمینه انتخاب شود.

 

کمک مومنانه مسجد الله با شیوع ویروس کرونا از فصلی به ماهیانه تغییر کرد

 

حجت الاسلام والمسلمین لهراسبی در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: همکاری این نهادها که با گندزدایی مسجد و محلات شروع شد با مشارکت مرکز نیکوکاری مسجد الله و کمیته امداد منطقه 5 شهر تهران اقدام به جمع آوری کمک های مردمی برای دستگیری از نیازمندان کردند. اهالی این مسجد با کمک این واحد از کمیته امداد، قبل از شیوع ویروس کرونا هر فصل به نیازمندان کمک می کردند که با شیوع این ویروس، این کمک هر ماه صورت می گیرد.

 

امام جماعت مسجد الله اظهار کرد: کمک مومنانه این مسجد که کانون فرهنگی هنری آیت الله طالقانی (ره) در انجام آن نقش بسیار مهمی دارد، تاکنون در ۱۰ نوبت صورت گرفته و تعداد آن متغیر بوده و از 50 تا 90 بسته را شامل شده است.

 

کمک مومنانه بچههای مسجد الله در سالروز ولادت حضرت زینب(س)

 

وی افزود: آخرین نوبت از کمک مومنانه اهالی مسجد الله به نیازمندان در ایام ولادت ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار بود. هر بسته شامل گوشت، مرغ، حبوبات، لوازم بهداشتی و لباس است و هر نوبت از کمک های مومنانه، دست کم دو به ارزش 10 میلیون تومان است.

 

لهراسبی ادامه داد: برگزاری جشن و عزاداری سیار در قالب کاروان شادی ویا سوگواری در مناسبت های سرور و حزن چهارده معصوم (ع) که از اردیبهشت ماه امسال توسط کانون فرهنگی هنری آیت الله طالقانی (ره) شروع شد در شب و روز میلاد حضرت زینب کبری (س) نیز ادامه یافت.

 

برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و نقاشی توسط کانون آیت‌الله طالقانی(ره)

 

وی به برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی ویژه نونهالان و نوجوانان توسط کانون فرهنگی هنری آیت الله طالقانی (ره) در دوره شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: به دلیل مجازی برگزار شدن این مسابقات، شرکت کنندگانی از سایر شهرهای کشور داشتیم و حتی در یکی از مسابقات، از کشوری دیگر نیز شرکت کننده داشتیم، این شرکت کننده از ساکنان این محله بود.

 

نکته بسیار جالب درباره کانون فرهنگی هنری آیت الله طالقانی (ره) تقویت جایگاه آن در مدیریت برنامه های مسجد الله در مدت زمانی کوتاه است زیرا به گفته حجت الاسلام والمسلمین لهراسبی، این کانون با برگزاری دامنه وسیعی از برنامه ها در کمتر از سه سال، نقش محوری در این خانه خدا به دست آورد و همین عملکرد خوب، موجب جذب بسیار زیاد افراد به این کانون شد.

 

پایان پیام/ 397