حمایت خیرین مسجد پیامبر اعظم(ص) از زوج‌های جوان و متضرران اقتصادی کرونا

حمایت خیرین مسجد پیامبر اعظم(ص) از زوج‌های جوان و متضرران اقتصادی کرونا

تاریخ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام صدر با اشاره به خدمات مسجد پیامبر اعظم(ص) در خدمت‌رسانی به محرومان، گفت: حمایت از آسیب‌دیدگان اقتصادی کرونا، تهیه تبلت برای آموزش دانش‌آموزان محروم و کمک به جوانان بی‌بضاعت و در آستانه ازدواج ازجمله این خدمات است.

حجت الاسلام «جلال صدر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مسجد پیامبراعظم(ص) (واقع در سعادت آباد) در مهار ویروس کرونا و کمک رسانی به محرومان و آسیب دیدگان این ویروس منحوس، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت های مسجد پیامبر اعظم(ص) در محورهای کمک های مومنانه، راه اندازی کارگاه تولید و توزیع ماسک و حمایت از متضرران اقتصادی از این بیماری دنبال شده است.

 

امام جماعت مسجد پیامبراعظم(ص) با اشاره به برنامه های این مسجد در موج سوم بیماری کرونا، بیان کرد: در موج سوم این بیماری با تولید ماسک تلاش کردیم که این اقلام بهداشتی را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهیم. همچنین، اقدام به راه اندازی پایگاه سلامت در جوار مسجد با حضور متخصصان طب سنتی و جدید کردیم، تا به صورت تلفنی و حضوری به مراجعان خدمات مشاوره ای ارائه کنند.

 

حجت الاسلام صدر تصریح کرد: همچنین، با همکاری مرکز اجرایی فرمان امام(ره) بنا داریم در زمینه غربالگری این ویروس فعالیت داشته باشیم و دارو را البته به صورت محدود و رایگان در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم و آزمایش رایگان تست کرونا را نیز در این مرکز انجام دهیم.

 

امام جماعت مسجد پیامبراعظم(ص) اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 30 هزار ماسک توزیع و به صورت ماهیانه 100 بسته ارزاق میان خانواده های محروم توزیع شده و توزیع مواد ضدعفونی کننده و الکل نیز میان خانواده ها مورد توجه قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام صدر در ادامه ابراز کرد: علاوه بر این، از برخی از خانواده ها که به دلیل بحران کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند، با مشارکت خیرین حمایت های لازم صورت گرفت و مایحتاج ضروری برخی خانواده های نیازمند تامین شد. همچنین، برای 40 دانش آموز نیازمند امکانات آموزش مجازی همچون تبلت و موبایل خریداری شد.

 

وی در ادامه از کمک های عمرانی و ساخت و تعمیر منزل برخی نیازمندان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

 

امام جماعت مسجد پیامبراعظم(ص) در پایان خاطرنشان کرد: مسجد پیامبر اعظم(ص) با مشارکت فعالان کانون فرهنگی هنری این مسجد در تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند هم همکاری دارد. همچنین اقدام به تهیه اتاق عقد نموده اند تا جوانان در آستانه ازدواج از این اتاق عقد به صورت رایگان استفاده کنند و برای نوعروسان هم لباس عروس رایگان تهیه می شود.

 

 

پایان پیام/ 40