تربیت ۲۰۰ نویسنده مسجدی دورنمای فعالیت‌های پنج سال آینده رواق قلم

تربیت ۲۰۰ نویسنده مسجدی دورنمای فعالیت‌های پنج سال آینده رواق قلم

تاریخ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام و المسلمين سالاري در نخستين وبينار رواق قلم، با اشاره به برنامه‌هاي اين رواق در پنج سال آينده، گفت: دورنماي ما تربيت ۲۰۰ نويسنده متعهد و مسجدي است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) استان یزد: نخستین وبینار رواق قلم با حضور معاون و مدیران معاونت فرهنگی هنری ستاد فهما کشور و کارشناسان فرهنگی هنری 18 استان به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد برگزار شد.

 

حجت الاسلام مظفر سالاری، در ابتدای مباحث خود با اشاره به فرارزهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت پرداختن به تولید آثار هنری و داستانی، اظهار کرد: زمانی که معظم‌له  عنوان می کنند که ضعف عمده ما در داستان نویسی است یعنی باید با حرکتی اصیل و علمی به این مطالبه رهبری پاسخ گفت و کجا بهتر از مسجد و بچه های مسجدی.

 

مدیر ستاد فهما استان یزد ادامه داد: ما با حرکتی شایسته می توانیم این خلاء را پرکنیم. اگر درپنج سال آینده بتوانیم در رواق قلم حداقل 200 نویسنده متعهد تربیت کنیم آثار آن ها نقطه عطفی در فرهنگ و هنر اصیل کشور ایجاد خواهد کرد.

 

وی افزود: بارها در صحنه های مختلف ثابت کرده ایم که می توانیم. تربیت نویسندگان متعهد و پرتلاش کاری است که در رواق قلم عملیاتی خواهد شد.

 

حجت الاسلام سالاری در پایان اظهار امیدواری کرد که در فضای کرونایی و پس از آن برنامه های این رواق به گونه ای دنبال شود که هنرجویان بتوانند مسیر درستی را برای آموزش طی کنند.

 

گفتنی است در پایان این وبینار تعدادی از کارشناس های فرهنگی هنری استان ها به طرح سوالات خود از رواق قلم پرداختند.

پایان پیام/ 9