نشست رابطان فهمای شهرستان های زنجان و ایجرود برگزار شد

نشست رابطان فهمای شهرستان های زنجان و ایجرود برگزار شد

تاریخ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۹
در راستای تشریح طرح های ایران قوی و ثبت در سامانه بچه های مسجد، نشست رابطان فهمای شهرستان زنجان و ایجرود ظهر امروز با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در این نشست اظهار کرد: در استان زنجان 382 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که تلاش می کنیم این تعداد را به 400 باب کانون تا پایان امسال افزایش دهیم.

 

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی با یادآوری اینکه با راه اندازی سامانه بچه های مساجد تمام اطلاعات مربوط به کانون های فرهنگی و هنری و فعالیت های آن در سامانه بارگذاری می شود، گفت: اختصاص بودجه به هر کانون براساس امتیاز کسب شده خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه طرح رویداد ملی فهما سال گذشته با هدف رقابت سالم بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار شد، افزود: امسال طرح ملی «ایران قوی» ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) از هفته دفاع مقدس تا ایام الله دهه فجر (در قالب ۲۰ هفته) برگزار می شود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این طرح ملی در چهار موضوع «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» برگزار می شود.

 

وی با یادآوری اینکه شرکت در این طرح برای کانون های مساجد دارای امتیاز است که در ذیل سامانه بچه های مسجد ثبت می شود، ادامه داد: در طرح ملی ایران قوی نیز همچون رویداد ملی فهما، قالب های 12 گانه ای در قالب رواق ها و شبستان ها تعریف شده است.

 

 این مقام مسئول در خصوص نحوه محاسبه امتیازات این طرح نیز گفت: مجموع امتیازهایی که در قالب  طرح ملی ایران قوی از سوی کانون‌ ها در سال جاری تا سال ۱۴۰۰ کسب می شود جمع شده و تقسیم بر دو می شود و بر اساس معدل، کانون برتر انتخاب خواهد شد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: امتیازات کسب شده توسط داوران ملی ارزیابی و براساس آن پایتخت طرح ایران قوی نیز مشخص می شود.

 

حجت الاسلام یارمحمدی در ادامه به مسابقات کتابخوانی موجود در سامانه بچه های مسجد اشاره کرد و گفت: سامانه فهما فرصت مناسبی برای شرکت در مسابقات کتابخوانی است.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت کتاب های دیجیتال به افزایش سرانه مطالعه در بین بچه های مساجد کمک می کند، یادآور شد: در تلاش هستیم تا کانون های مساجد استان زنجان در حوزه کتابخوانی سرآمد دیگر کانون ها باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در ادامه به تشریح طرح های ذیل ایران قوی و نحوه امتیازدهی به کانون ها پرداخت و گفت: هریک از رابطان فهما بایستی در ارتباط با کانون های مساجد زیر مجموعه خود، آنان را به شرکت در این طرح ها و کسب امتیاز تشویق کنند.

 

در پایان مراسم حکم رابطان فهمای شهرستان های زنجان و ایجرود به دست حجت الاسلام یارمحمدی اهداء شد.

پایان پیام/ 693