معرفی کتاب «چشمه خورشید» در کانون «منتظران ظهور» در راستای اجرای طرح «شنبه های کتاب» مساجد

معرفی کتاب «چشمه خورشید» در کانون «منتظران ظهور» در راستای اجرای طرح «شنبه های کتاب» مساجد

تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۹
شفیعی گفت: کتاب «چشمه خورشید» نوشته «مصطفی دلشاد تهرانی» از انتشارات «خانه اندیشه جوان» در راستای طرح «شنبه های کتاب» مساجد توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون معرفی شد.

«محمدجعفر شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: نهج‌البلاغه یکی از منابع اصلی و اصیل اسلامی و از گرانبهاترین و ارزشمندترین میراث فرهنگی اسلام است كه به دلیل محتوای غنی و پربار، منبع مفیدی برای ترویج معارف دینی و وسیله مناسبی جهت تأمین باورهای دینی و آموزه ‏های تكریم انسانیت به لحاظ معنایی بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه نهج البلاغه شفای دردهای روحی بشری و راز هدایت اجتماعی و سیاسی است، افزود: نهج‌البلاغه در حقیقت مجموعه‌ای کامل برای هدایت انسان و جامعه امروزی و در حقیقت منشور انسان سازی است.

وی، نهج‏ البلاغه را منبع شناخت امور مهمی چون خداشناسی و خدایابی، پیامبرشناسی و الگوخواهی، دین‏ شناسی و دین‏باوری، انسان‏شناسی و مردم‏ خواهی و كمال خواهی دانست و تصریح کرد: نهج‌البلاغه می‌تواند پاسخگوی خلاءهای عمیق فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و جوابگوی خیلی از مسائل و مشکلات گوناگون مسلمانان باشد.

وی خاطرنشان کرد: كتاب «چشمه خورشید» در یك مقدمه و در هشت بخش شناخت علی(ع)، شناخت مؤلفان كلام علی(ع)، شناخت نهج‏ البلاغه، منبع ‏شناسی، شناخت رابطه نهج‏ البلاغه و قرآن، صورت‏شناسی نهج‏ البلاغه، روشن‏ شناسی نهج ‏البلاغه و كتاب‏شناسی نهج ‏البلاغه تنظیم و تألیف شده است.

شفیعی با بیان اینکه طرح «شنبه های کتاب» در راستای طرح ملی «ایران قوی» در کانون های فرهنگی هنری اجرا می شود، تصریح کرد: این طرح به صورت هفتگی توسط اعضای کانون در فضای مجازی انجام می شود و مورد استقبال اعضای کانون قرار گرفته است.

وی گفت: کتاب «چشمه خورشید» نوشته «مصطفی دلشاد تهرانی» از انتشارات «خانه اندیشه جوان» در راستای طرح «شنبه های کتاب» مساجد توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون معرفی شد.

پایان پیام/ 130