در گام دوم انقلاب محوريت با جوانان است و اين مسئله تشريفاتي نيست

در گام دوم انقلاب محوریت با جوانان است و این مسئله تشریفاتی نیست

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۸
نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: جوان براي محوريت درگام دوم انقلاب بايد به دو سلاح مسلح باشد، يكي سلاح ايمان و تقوا و ديگري سلاح دانش و مهارت. با اين دو سلاح مي‌توان آماده پذيرش مسئوليت هاي بزرگ شد.

 

 

به‌گزارش‌روابط‌عمومی‌ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در دیدار صمیمانه جمعی از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اظهار داشت: خرسندم که در جمع شما که یاران من و یاران نظام و یاران انقلاب هستید توفیق حضور دارم. در وظیفه سنگینی که توسط رهبر حکیم و فرزانه بر دوش بنده گذاشته شده برنامه‌های مختلفی دارم که مهمترین ماموریت من محوریت نسل جوان برای رسیدن به تمدن اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: در گام دوم انقلاب محوریت با جوانان است و این مسئله تشریفاتی نیست. اگر قرار است جوان در گام دوم محوریت پیدا کند، جوانان ما باید به دو سلاح مسلح باشند، یکی سلاح ایمان و تقوا و دیگری سلاح دانش و مهارت، جوان با این دو سلاح می‌تواند آماده پذیرش مسئولیت های بزرگ شود.

 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده افزود: جوانان ما همیشه آرمان‌گرا هستند ولی بعضا از شرایط پیرامون دانش کافی ندارند اما وقتی مطالبه‌گری می‌کنند ارزشمند است و اگر نباشد ما محافظه کار و فسیل می‌شویم.

 

وی ادامه داد: شما جوانان تعلق به چیزی ندارید اما متاسفانه ما داریم و از همین رو شما با مطالبه‌گری می‌توانید ما را در مسیر قرار دهید و تنها تفاوت ما این است که چون ما درگیر مشکلات جامعه بوده ایم اشراف کامل‌تری به پیرامون داریم.

 

امام جمعه بندر عباس خاطرنشان کرد: حرف من به شما جوانان این است که ما به گام دوم انقلاب رسیده ایم، پدران یا پدر بزرگان شما گام اول را با ساقط کردن نظام طاغوتی، مبارزه با استکبار و آشفتگی های بعد از انقلاب، مبارزه در میدان جنگ تحمیلی و بطور کلی از مبارزه با تمام دسیسه ها انقلاب برداشتند و انقلاب را حفظ کردند و نیازمندی‌های کشور به بیگانگان را تا حد قابل قبول‌کاهش دادند و به این سیستم شکل و قوام دادند؛ امروز دشمن به دلیل عملکرد خوب آنها نمی‌تواند به کشور چپ نگاه کند.اکنون نوبت شما جوانان است.

 

وی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، حضرت آقا شما جوانان را مسئول می‌داند و می‌گوید کشور نیازمند دولتی مکتبی و جوان است. لازمه جوان‌گرایی بیرون کردن ریش سفیدان نیست بلکه انتقال تجربیات به جوانان توسط ریش سفیدان است.

 

عبادی زاده تاکید کرد: در زمان جنگ جوانان جنگ را اداره کردند و در برخورد با منافقین نیز همین‌گونه بود. امروز شما باید خود را برای مسئولیتی که رهبری بر دوش شما گذاشته آماده کنید.

 

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: این اردوها کارهای سمبلیک نیست، این اردوها را آمادگی برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ بدانید، اینگونه از تمام وقت خود استفاده بهینه خواهید کرد. این حرکت ها را جدی بگیرید، انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد کانون انقلاب در گام دوم انقلاب،مسجد است، مسجد معطر به نور خدا است، مسجد انسان ساز است، مسجد سنگری است که میتواند جوانان را نه فقط نسبت به دشمن بلکه از نفس سرکش واکسینه کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: شما جوانان امید آینده‌ی انقلاب اسلامی هستید کادر سازی باید از مسجد شروع شود. نسلی که در آن قرار گرفته اید آرمان گرا و جوان است شما در اردویی که در پیش دارید در حرم کریمه‌ی اهل بیت فرصت مناسبی برای خود سازی است.

 

وی تصریح کرد: در زیر پرچم امام سجاد (ع) باشید، امام سجاد بعد از واقعه ی عاشورا ماموریتش پر کردن خلاءها و کادر سازی برای تشیع بود، زیرا هسته اصلی در عاشورا و قیام های بعدی به شهادت رسیدند.

 

 

پایان پیام/