استفاده از ظرفیت ۲ میلیون نفری بچه‌های مسجد در تولید بازی‌های رایانه‌ای

استفاده از ظرفیت ۲ میلیون نفری بچه‌های مسجد در تولید بازی‌های رایانه‌ای

تاریخ انتشار : ۸ دی ۱۳۹۹
پژمان تاکید کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیازمند استفاده از ظرفیت ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری و بیش از دو میلیون عضو این کانون‌های مسجدی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «سید صادق پژمان» در نشست امضای تفاهم نامه میان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) و بنیاد ملی بازی های رایانه ای که امروز (دوشنبه هشتم دی ماه) در محل این بنیاد برگزار شد، با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با داشتن 25 هزار کانون و بیش از دو میلیون عضو سرمایه عظیمی برای کار فرهنگی دارد، گفت: می توان به حوزه بازی های رایانه ای از ابعاد مختلف نگاه کرد و و با توجه به اولویت هایی که در این حوزه در ستاد و فهما وجود دارد و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در این ستاد مطمئنا فعالیت اعضای کانون های فرهنگی هنری در حوزه بازی های رایانه ای می تواند به انسجام و طبقه بندی قابل توجهی برسد.

 

وی اضافه کرد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیازمند استفاده از ظرفیت 25 هزار کانون فرهنگی هنری و بیش از دو میلیون عضو این کانون ها است.

 

پژمان اظهار کرد: تعداد و طیف سنی کاربران بازی های رایانه ای نشان می دهد که عموم مردم درگیر هستند و با توجه به علاقه مندی بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان به این بازی ها نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.

 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: ما علاقه مند هستیم همه عرصه های فرهنگی و غیر فرهنگی نسبت به رصد بازی های رایانه ای حساس باشند و خوشحال هستیم که ستاد هماهنگی مساجد و شخص حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی نسبت به این موضوع و همکاری مشترک میان این دو مجموعه فعال شده اند.

 

وی افزود: ما در حوزه بازی های رایانه ای دچار ضعف آموزشی هستیم و البته بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این زمینه بسیار موفق است و کارهای خوبی انجام داده است.

 

پژمان ادامه داد: علاقه مندیم برخی از کانون های فرهنگی هنری را به عنوان معین و سفیر آموزشی بپذیریم. می توانیم از ابزار بازی های رایانه ای برای انتقال ارزش های دینی استفاده کنیم.

 

وی اضافه کرد: اگر مسیرها باز باشد، می توانیم آموزش هایی در حوزه بازی های رایانه ای و حتی در حوزه فرهنگ سازی در این زمینه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: آمادگی داریم در حوزه تولید بازی ها نیز با کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری داشته باشیم. در زمینه سواد بازی نیز علاقه مند به همکاری با این کانون ها هستیم.

 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد: ما این ظرفیت را داریم که در سطح ملی مسابقاتی میان اعضای کانون های فرهنگی برگزار کنیم و افراد مستعد و علاقه مند را شناسایی کنیم.

پایان پیام/ 397