تلاش برای افزایش نوآوری و کارآفرینی در مساجد/ ۲۵ هزار کانون مسجدی، ظرفیت بزرگ جهش تولید

تلاش برای افزایش نوآوری و کارآفرینی در مساجد/ ۲۵ هزار کانون مسجدی، ظرفیت بزرگ جهش تولید

تاریخ انتشار : ۸ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی ضمن بازدید از کارخانه «نوآوری آزادی»، گفت: با برگزاری جلسات بیشتر می‌توان به مدل بهتر و عملیاتی برای کار این مجموعه و در نهایت افزایش نوآوری و کارآفرینی در مساجد دست یافت.

گزارش شبستان از بازدید رییس ستاد فهما از کارخانه نوآوری آزادی/ بررسی راهکارهای گسترش نوآوری و کارآفرینی در مساجد/ مسجدی ها بزرگترین تیم های اشتراکی در حوزه کارآفرینی

 

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد (فهما) طی ماه های اخیر تلاش های فزاینده ای به منظور حضور بیشتر اعضای این کانون ها در حوزه کارآفرینی داشته است که در همین راستا امروز (دوشنبه، 8 دی ماه) حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، رییس و «سعید سعادتی»، معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با حضور در کارخانه «نوآوری آزادی» از بخش های مختلف شرکت BCAHC‌ بازدید کردند.

 

«حسین خسروی» در ابتدای نشست با بیان اینکه مراکز نوآوری در کشور در حال گسترش هستند، گفت: کارخانه نوآوری آزادی و شرکت ویکست اکنون اولین مراکز تاسیس شده و موفق در این زمینه هستند.

 

عضو هیئت مدیره شرکت ویکست‌ افزود: این شرکت در حوزه های تولید محتوا و رسانه ای فعالیت دارد و در همین زمینه دارای چند استودیوی مجهز شده به امکانات روز است.

 

وی اضافه کرد: یکی از رسالت های ما فهماندن این حقیقت است که حمایت سرمایه گذاران از شرکت های نوآوری و شتاب دهنده، برای آنها بازدهی مالی به همراه خواهد داشت.

 

خسروی در ادامه با ابراز خرسندی از آشنایی با فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی، رییس ستاد فهما اظهار کرد: مساجد ظرفیت بزرگی در حوزه کارآفرینی و نوآوری دارند زیرا مسجدی ها به دلیل تعهد بالای کاری که دارند و همچنین وجود زمینه کار اشتراکی در مساجد می توانند جزو کارآفرینان در سطح کشور باشند.

 

بنا بر این گزارش، «صابر خسروی» نیز در ادامه با بیان اینکه شرکت های نوآوری و کارآفرینی به نوعی چاه نفت خام محتوا هستند، گفت: ما به دنبال این هستیم که کارآفرینان و شرکت های کارآفرینی و اقتصادی به جای وابستگی به سازمان های دولتی روی پای خود بایستند و بر همین اساس باور داریم مساجد به دلیل ظرفیت کار اشتراکی که در آنها وجود دارد، ظرفیت بزرگی در حوزه نوآوری و کارآفرینی هستند.

 

مدیر مرکز نوآوری شرکت ویکست در ادامه با بیان اینکه این مجموعه آماده همکاری گسترده با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است، یادآور شد: یکی از کارهایی که ما می توانیم در خدمت رسانی به کانون های فرهنگی هنری انجام دهیم، فعال تر کردن ظرفیت بچه های مسجد در استفاده از کار اشتراکی است.

 

وی ادامه داد: وقتی شرکت یا تیمی روی پای خود بایستند، نتیجه اش آن می شود که در دوره شیوع ویروس کرونا که برخی از مراکز زودتر ورشکسته شدند، کار آنان رونق نیز پیدا می کند زیرا در هر شرایطی با اتکا به نوآوری و خلاقیت راه های جدید درآمدزایی را پیدا می کنند.

 

خسروی با بیان اینکه فعالیت 25 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور ظرفیت خوبی برای جهش تولید و ایجاد کار است، تاکید کرد: برگزاری جلسات مشترک با معاونت و مدیران ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند ما را به نقطه ای برای ایجاد کارهای مشترک برساند.

 

به گزارش شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مشورتی با مدیران BCAHC‌ اظهار امیدواری کرد: با برگزاری جلسات بیشتر بتوان به یک مدل بهتر و عملیاتی برای کار این مجموعه و در نهایت افزایش نوآوری و کارآفرینی در مساجد رسید.

 

همچنین، «سعید سعادتی» در ادامه با بیان اینکه بیش از 25 هزار کانون فرهنگی هنری به صورت منسجم در سامانه بچه های مسجد ثبت شده اند، گفت: از امکانات و قابلیت های این سامانه این است که هر یک از کانون ها و اعضای انها به صورت مشخص دسته بندی و طبقه بندی شده اند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور (فهما) افزود: 1400 گروه سرود در کانون های فرهنگی هنری فعالیت دارند که دست کم 25 درصد از آنها محتواهایشان در حد پخش از صدا و سیما است و از همین کانون ها و گروه های سرود بارها از رسانه ملی و شبکه های استانی پخش شده است.

 

وی اضافه کرد: برخی از گروه های سرود که بسیار موفق نیز هستند، مجبور می شوند مسافت طولانی را طی کنند تا خود را به استودیو برای ضبط کارهایشان برسانند. مطمئنا مراکزی همچون ویسکت‌ می توانند موجب تسریع کار چنین گروه هایی شود.

 

سعادتی در ادامه با بیان اینکه 600 تیم از کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه فیلم سازی (فیلم کوتاه) فعالیت دارند که 100 مورد از آنان در این زمینه فعال تر هستند، اظهار کرد: ما 300 گروه نمایشی نیز داریم که یک سوم آنها عالی کار می کنند. همچنین هزار گروه در کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال هستند که به صورت اختصاصی در حوزه تولید محتوا موفق هستند. ما به دنبال همکاری با شرکت ویسکت برای تسهیل کار و تولید محتوای بیشتر برای این گروه ها هستیم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در ادامه با بیان اینکه تعدادی از کانون های فرهنگی هنری حوزه بین المللی نیز موفق هستند و با برخی کشورهای اسلامی نیز همکاری دارند، افزود: قطعا همکاری ما با مجموعه ویکست می تواند موجب ارتقای فعالیت این کانون ها نیز شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی ما از تمام فعالیت های ما جذب بیشتر مردم به ویژه نسل جوان به مساجد است، خاطرنشان کرد: قطعا می توانیم با برگزاری جلسات بیشتر با مرکز BCAHC‌ به صورت مشخص کار خود را روی تعداد مشخصی از کانون های فرهنگی هنری مثلا 100 مورد یا 50 مورد شروع کنیم.

 

 

بنا بر این گزارش، دکتر ارزانی در ادامه از بخش های مختلف شرکت BCAHC‌ بازدید کرد.

 

 

پایان پیام/ 397