اجرای طرح «هر سه شنبه با صحیفه سجادیه» به همت بچه های مسجد

اجرای طرح «هر سه شنبه با صحیفه سجادیه» به همت بچه های مسجد

تاریخ انتشار : ۸ دی ۱۳۹۹
حجت الاسلام پوراکبر از اجرای طرح «هر سه شنبه با صحیفه سجادیه» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران خبر داد و گفت: این طرح از ۵شعبان مصادف با ۲۹اسفندماه به ابتکار مازندران به صورت ملی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،حجت الاسلام «عبدالعلی پوراکبر» امروز(8دی) در نشست با «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» سرپرست ستادهماهنگی کانون های مساجد استان و «محمد اکبر زاده» مسئول بنیاد صحیفه سجادیه در بابل با محوریت راه اندازی نهضت صحیفه خوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران، گفت: مقام معظم رهبری مردم را به توسل و توجه به پروردگار فراخواندند و توصیه به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه کردند.

 

رئیس بنیاد صحیفه سجادیه کشور  با بیان اینکه فرمان رهبر است بوی ولایت و رهبری را با خود دارد، اظهار کرد: باید تحقق این خواست رهبری از کانون های مساجد کلید زده شود.

 

وی از اجرای طرح هر سه شنبه با صحیفه سجادیه به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران خبر داد و گفت: این طرح از ۵شعبان مصادف با ۲۹اسفندماه به ابتکار مازندران به صورت ملی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام پوراکبر با بیان اینکه آغاز این طرح باید در قالب یک همایش همزمان با سالروز تولد حضرت زین العابدین (ع)  برگزار شود، اظهار کرد: اهمیت صحیفه سجادیه باید در قالب طرح هر سه شنبه با صحیفه و به همت بچه های مسجد تبیین شود.

 

وی خواستار چاپ و توزیع دعاهای صحیفه بین نمازگزاران شد و افزود: بازه زمانی ایام فاطمیه تا پنجم ماه شعبان سالروز تولد امام سجاد (ع) فرصت مناسبی برای تبیین دعاهای این مصحف شریف است. می توان در این مدت حدود ۱۰ دعا را تبیین کرد.

 

حجت الاسلام پوراکبر با بیان اینکه در قالب طرح هرسه شنبه با صحیفه سجادیه، دعاهای این کتاب به مدت 5 تا 10 دقیقه بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد و اماکن مذهبی قرائت و تفسیر خواهد شد، افزود: بر اساس این طرح قرائت و تفسیر این کتاب سه سال و نیم طول می کشد.


وی برلزوم اطلاع رسانی برای فرهنگ‌سازی صحیفه‌خوانی در مساجد کشور در ذیل طرح ایران قوی ویژه رقابت کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید  کرد و گفت: همچنین دعاهای این کتاب شریف باید با استفاده از زبان هنر همانند خوشنویسی، موشن گرافی، پوستر و... ترویج و تبیین شود.

پایان پیام/ 286