حضرت فاطمه زهرا(س)، در تمام ابعاد زندگي الگو و نمونه است

حضرت فاطمه زهرا(س)، در تمام ابعاد زندگی الگو و نمونه است

تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۹
حجت الاسلام حیاتی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س)، در تمام ابعاد زندگي الگو و نمونه است، گفت: آن حضرت خود را به چنان مقام و عظمت رسانيد که مايه‌ي مباهات خداوند در برابر فرشتگان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) گلشهر زنجان در ویژه برنامه های سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه که هر شب به یاد یک شهید برگزار می شود، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی به تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت.

 

حجت الاسلام حیاتی ادامه داد: حضرت زهرا(س) از کودکي، نه تنها به عنوان يک دختر نسبت به پدر، بلکه همچون مادر دلسوز از پدر در برابر اذيتهاي مشرکين، پاسداري و از مقام نبوت حمايت نمود تا آنکه لقب «ام ابيها» برخود گرفت.

 

به گفته وی، حضرت زهرا(س) در دفاع از مقام ولايت که تداوم بخش راه نبوت و رسالت پيامبر مي‌باشد، جان را در طبق اخلاص نهاد و مقام اولين شهيده‌ي راه ولايت را به خود اختصاص داد.

 

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) گلشهر زنجان خاطرنشان کرد: آن حضرت در تربيت فرزندان با بينش الهي و نيايش هاي معنوي و عبادي آن قدر کوشيد تا روح و روان فرزندانش را با عبادت و نيايش شبانه، آشنا و مأنوس گردانيد و آن قدر درس صبر و استقامت را با عمل به فرزندان خود آموخت که قهرمانان صبر در سر زمين کربلا گرديدند و ملائکه‌هاي آسمان از صبر و استقامت آنان به شگفت آمدند.

 

به گفته وی، امام جعفر صادق(ع) از قول رسول اكرم(ص) شخصيت ملكوتى حضرت صديقه كبرى(س) را چنين وصف مى‌كند: خداوند نور فاطمه را قبل از خلقت آسمان و زمين آفريد.

 

حجت الاسلام حیاتی با بیان اینکه حضرت زهرا (ع)در دفاع از حق سکوت نکرد و اولین مدافع ولایت بود، گفت: پس از مکر بنی ساعده در سقیفه که حکومت از علی (ع)غصب شد حضرت زهرا به تک تک خانه های صحابه می رفت و وصیت پیامبر را در غدیر خم به آنها یاد آوری می کرد ولی متاسفانه هر کدام بهانه ای آوردند و از حمایت حضرت علی (ع) سر باز زدند.


وی با اشاره به عبادت حضرت زهرا (س) گفتند امام صادق (ع ) در این باره می فرماید: وقتی مادرم فاطمه ، در محراب عبادت می ایستاد نورش برای اهل آسمان می درخشید همانطوری که نور ستارگان برای مردم می درخشد .


امام جماعت مسجد امام حسین(ع) گلشهر زنجان افزود: فاطمه زهرا(س) در تمام ابعاد زندگی اعم از سیاسی عبادی اجتماعی خانوادگی الگوی بی نظیری برای زنان و مردان مومن است .

 

پایان پیام/ 73