۹ دی؛ نماد دلبستگی مردم به نظام اسلامی/ بزرگداشت حاج قاسم به عنوان نماد بصیرت انقلابی

۹ دی؛ نماد دلبستگی مردم به نظام اسلامی/ بزرگداشت حاج قاسم به عنوان نماد بصیرت انقلابی

تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۹
سعادتی با بیان اینکه ۹ دی ماه و نیز تشییع میلیونی سردار سلیمانی از نمادهای بصیرت انقلابی مردم هستند، گفت: به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها که در بصیرت و ولایت‌مداری پیشتاز و بی‌مثال بود، برنامه‌های متنوعی در ستاد فهما تدارک دیده شده است.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فرا رسیدن 9 دی ماه، روز بصیرت، اظهار کرد: روح دیانتِ حاکم بر دل‌های مردم شریف ایران و باورها و ارزش های حاکم بر جامعه در تمامی لایه ها قدرت بسیج کنندگی خود را در رویدادهای حساس تاریخی همچون 9 دی، راهپیمایی ها، تشییع شهدا بویژه شهادت سردار دل ها نشان داده و می دهد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: در  حوادثی مثل تشییع سردار دلها و   قضیه‌ی ۹ دی یک نکته اساسی وجود دارد که به هویت و ماهیت انقلاب اسلامی باز می گردد یعنی یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیمِ بی‌نظیرِ تاریخی در سال ۵۷، همان روح در ماجرای ۹ دی و تشییع سردار عزیر نشان داده شد؛ کمااینکه در قضایای گوناگونِ دیگر هم نشان داده شده، لیکن در این دو رویداد به شکل بارزی تجلی یافت.

 

سعادتی تاکید کرد: طوری که جای انکار و تردید و تأمل برای هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقی نگذاشت. از این رو، وظیفه داریم تا  قدر این پایبندی و دلبستگی مردم به نظام اسلامی را بدانیم و در جهت افزایش رضایتمندی ملت، نسبت به نظام و برآوردن مطالبات حقه ایشان نه تنها احساس بلکه ادای  تکلیف کنیم.

 

وی با اشاره به تقارن زمانی یوم الله 9 دی ماه با ایام نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به عنوان شخصیتی بصیر و ولایتمدار، گفت: در راستای بزرگداشت آن سردار آسمانی و نماد بصیرت انقلابی، ستاد فهما با همکاری و همراهی بچه های مساجد برنامه های متنوعی را تدارک دیده است.

 

سعادتی اعلام کرد: آلبوم سرود سردار حاج قاسم سلیمانی شامل هشت قطعه نیز در دفتر هنری ادبی ستاد فهما تولید شده و همزمان با 13 دی ماه رونمایی می شود.

 

سعادتی از اجرای گروه سرود 300 نفره بچه های مسجد به مناسبت این ایام خبر داد و گفت: این گروه روزهای، 12، 13، 14 و 15 دی ماه به صورت میدانی اجرای برنامه دارد. برنامه روز 13 دی ماه آنها از ساعت 9 تا 11 صبح بر سر مزار سردار دل ها در کرمان اجرا می شود.

 معاون فرهنگی هنری ستاد فهما اضافه کرد: علاوه بر این، دومین جشنواره سرود سردار آسمانی با امکان مشارکت عموم گروه های سرود اعم از کانونی و غیرکانونی نیز برای این ایام در کنار اجراهای میدانی و تولید آلبوم، برگزار می شود.

 

سعادتی ادامه داد: علاوه بر تولید آلبوم سرود و اجراهای میدانی، سرودهایی با محور جبهه مقاومت نیز توسط بچه های مسجد به منظور پخش از شبکه های مختلف رسانه ملی در دست تولید و آماده سازی است. نماهنگ شهید فخری زاده، دانشمند هسته ای کشور نیز که اربعین شهادتش با سالگرد شهادت حاج قاسم همزمان است نیز تولید می شود.

 

وی با اعلام برگزاری دومین سوگواره سردار سلیمانی، ابراز کرد: این سوگواره در دو رده سنی نوجوان و جوان و در رشته های دلنوشته، نقاشی کودکان، نامه ای به سردار، خاطره نویسی، فیلم های موبایلی و سرود برگزار می شود. سال گذشته دو هزار اثر به نخستین دوره این سوگواره ارسال شد.

 

سعادتی از برگزاری جشنواره نمایش «سردار سلیمانی» خبر داد و بیان کرد: این جشنواره در سطح حرفه ای و با حضور گروه های برتر نمایش مساجد و با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن تئاتر دفاع مقدس برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی «رفیق خوشبخت ما» به عنوان دیگر تدارک بچه های مسجد برای سالگرد شهادت حاج قاسم، خاطرنشان کرد: همزمان با سالگرد شهادت سردار آسمانی، برگزیدگان این مسابقه معرفی می شوند. علاوه بر این، اختتامیه سوگواره «علمدار کربلا» به تولیت ایلام و محوریت سردار حاج قاسم سلیمانی نیز در همین ایام برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/ 9