توفیق خدمت به مسجد و خانه های خدا روی زمین به هر کسی نمی رسد

توفیق خدمت به مسجد و خانه های خدا روی زمین به هر کسی نمی رسد

تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی گفت: توفیق خدمت به مسجد و خانه های خدا روی زمین به هر کسی نمی رسد و باید شاکر باشیم که خدمت به بیوت الله روی زمین به ما رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (چهارشنبه 10 دی) در جلسه بازدید مدیر کل امور استان های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از ستاد کانون های مساجد فارس، گفت: توفیق خدمت به مسجد و خانه های خدا روی زمین به هر کسی نمی رسد و باید شاکر باشیم که خدمت به بیوت الله روی زمین به ما رسیده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه از ابتدای ابلاغ دستورالعمل ستاد در مجموعه استان با ارتباط گیری منظم از رابطین و همکاران ارشاد و ائمه جماعت کار را توجیه کردند و فعالیت را انجام دادند، یادآور شد: هر کدام از کارشناسان، رابط بین تعدادی مشخص از کانون ها هستند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس با 36 شهرستان به خاطر بعد مسافت امکان برخی تردد ها وجود ندارد و شاید به همین خاطر مشکل ثبت برخی کانون ها وجود دارد، افزود: در معیار سنجی و امتیاز بندی بین استان ها شاخصه های مختلف مذهبی، اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته می شود، در نظر گرفته شود و معیارهای بافت ریشه ای و اساسی استان ها باید بر اساس هر استان مورد بررسی قرار گیرد چرا که هر استان وضعیت خاص خود را دارد که با دیگر استانی قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام امیدی گفت: 25 سال به شکل سنتی کانون ها و فرم ها ثبت شده اند، امروز یک فرایند تعریف شده که ثبت الکترونیک کانون ها است و باید شیب فرایند ثبت ملایم تر باشد و در فاز اول ثبت الکترونیکی 82 کانون مجوز گرفتند و آموزش های «فهما» برای تمام کانون ها از طریق سایت «فهما» انجام شده و به اطلاع کانون ها رسانده شده است.

وی با اشاره بچه های کانون ها مهمترین افرادی هستند که می توان روی آنها حساب کرد، تاکید کرد: آنها بدون هیچ چشم داشتی در مساجد با جان و دل در کانون ها و مساجد فعالیت می کنند.

خاطر نشان می شود، در این جلسه کارشناسان ستاد کانون های مساجد فارس و نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس، به ارائه مطالب و گزارش کارهای خود پرداختند.

پایان پیام/ 130