برکات همکاری کانون‌های فرهنگی هنری و بسیج مساجد در طرح «شهید سلیمانی»

برکات همکاری کانون‌های فرهنگی هنری و بسیج مساجد در طرح «شهید سلیمانی»

تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام رضایی با شرح آنچه در قالب طرح «شهید سلیمانی» تا کنون انجام شده است، گفت: این طرح در دو بخش کمک مومنانه و خدمات بهداشتی در سراسر کشور در حال اجرا است و اتفاقات مبارکی را با همکاری بچه‌های مسجد رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد، خبرگزاری شبستان، 13 دی ماه، نخستین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که یک سال پیش در چنین روزی همراه با ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد نیروی مردمی و جریان مقاومت در حمله تروریستی آمریکایی ها در فردوگاه بغداد به شهادت رسید. نخستین سالگرد شهادت ایشان در سراسر کشور بسیار پررنگ در حال برگزاری است و در گوشه گوشه کشورمان نام و یاد این شهید و رشادت ها و مهربانی های وی گرامی داشته شده است.

 

بسیجیان مساجد نیز در سراسر کشور یاد سردار دل ها را زنده نگه داشته اند و در این میان، نقش سازمان بسیج مساجد و محلات بسیار پررنگ است. حجت الاسلام والمسلمین «احسان رضایی»، رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات در این خصوص ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره سیدالشهدای جریان مقاومت، شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به شبستان گفت: یادواره هایی در بزرگداشت شهید سیلمانی در مناطق سفید با حضور مردم برگزار شده و طی امروز و روزهای آتی، برگزار خواهد شد که تجلیل از خانواده شهدا، خاطره گویی درباره فعالیت های سردار و پخش و انتشار تولیدات گروه های بسیجی و مسجدی همچون سرود و تئاتر از جمله آنها است.

 

برگزاری گسترده بزرگداشت سردار دلها به صورت حضوری و مجازی در سراسر کشور

 

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات افزود: در مناطق نارنجی و قرمز که امکان برگزاری حضوری مراسم سالگرد شهادت ممکن نیست، یادواره ها به صورت مجازی و لایو برگزار می شود، البته هر جایی هم که میزان مخاطب خوب و هم دسترسی به اینترنت ممکن است.  با توجه به جدید بودن این شکل از برگزاری مراسم در کشور، میزان برگزاری بزرگداشت سردار دل ها و میزان استقبال از آنها بسیار خوب بوده است.

 

وی اضافه کرد: ازجمله کارها و برنامه های پایگاه های بسیج به ویژه بسیج مساجد در کشور، برپایی ایستگاه ها و موکب هایی در بزرگداشت اولین سالگرد شهید سردار سلیمانی است که در اینجا، با هدف خدمت رسانی به عموم مردم، ماسک، محلول ضد عفونی و پوسترها و بسته های فرهنگی برآمده از بیانات و اندیشه های سردار سلیمانی توزیع می شود.

 

به گزارش شبستان، نقش پایگاه های بسیج مساجد در حوزه های مختلف بارها و بارها برای ملت ایران اثبات شده است، موضوعی که در دوره کرونا یک بار دیگر خود را نشان داد. چند ماه پیش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی تفاهم نامه ای با سازمان بسیج مستضعفین برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مقرر کرد بیش از گذشته از ظرفیت پایگاه های بسیج مساجد استفاه کند تا این نقش آفرینی بسیجیان بار دیگر نمایان شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در این خصوص به شبستان گفت: طرح شهید سیلمانی در دو بخش کمک مومنانه و خدمات بهداشتی در سراسر کشور در حال اجرا است.

 

وی اضافه کرد: پایگاه های مساجد در انجام غربالگری و اجرای طرح «هر مسجد، یک پایگاه سلامت» در قالب طرح شهید سلیمانی، اقدام به شناسایی بیماران و متصل کردن آنان به تیم های درمانی می کنند. این کار با همکاری وزارت بهداشت و بسیج جامعه پزشکی کشور به خوبی در حال اجرا است. بیماران شناسایی شده توسط این دو مجموعه، مورد بررسی بیشتر قرار می گیرند و مشاوره به آنان صورت می گیرد و در صورت لزوم، به مراکز درمانی منتقل می شوند.

 

مشارکت کانونهای فرهنگی هنری در اجرای طرحها و برنامه‌های مختلف در مساجد

 

وی با بیان اینکه هر کاری که در مساجد انجام می گیرد یک کار مشترک میان همه فعالان مسجدی است و طبیعتا کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در این زمینه نقش دارند، اظهار کرد: امام جماعت پیشقراول و هدایتگر در فعالیت های مساجد است و بسیج، به عنوان یک بازو و کانون فرهنگی هنری نیز به عنوان یک بازوی دیگر در خدمت انقلاب اسلامی و مردم هستند. انجام همه کارها در مساجد به صورت هم افزا و تجمیع ظرفیت های محله ای در حال انجام است.

 

رضایی ابراز کرد: تمامی ۵۴ هزار پایگاه بسیج کشور به فراخور اقتضائات محلی و همچنین با در نظر گرفتن شرایط کرونایی برنامه‌هایی را برای گرامیداشت یاد و نام سردار سلیمانی اجرا می کنند.

 

به گزارش شبستان، پایگاه های بسیج در حوزه کمک مومنانه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، همیشه در خدمت رسانی به نیازمندان فعال هستند و یکی از مهم ترین اقدامان این پایگاه ها تکمیل و به روزرسانی فهرست نیازمندان خیریه مساجد است که در همین زمینه، افراد و خانواده های جدیدی را شناسایی می کنند و این روند در دوره شیوع ویروس کرونا نیز ادامه داشت. خدمت بسیجیان مساجد به نیازمندان در قالب طرح شهید سلیمانی نیز این روزها و همزمان با اولین سالگرد شهیادت سردار دل ها ادامه دارد.

 

کمک مومنانه بسیجیان به نیازمندان از آزادسازی زندانیان تا تهیه جهیزیه

 

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات در این ارتباط به خبرنگار شبستان گفت: کمک مومنانه بخش دوم از طرح شهید سلیمانی است که در قالب تهیه بسته های ارزاق، آزادسازی زندانیان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت و توزیع غذای گرم میان محرومان در سراسر کشور توسط پایگاه های بسیج در حال انجام است. از کارهای دیگر بسیجیان در قالب این طرح، مراجعه به سوپرمارکت ها و صفر کردن حساب دفتری نیازمندان به یاد شهید سردار سلیمانی است. قطعا آمارهایی درباره این کمک های داریم ولی به دلیل گستردگی این فعالیت ها امکان ارائه آماری کامل از این فعالیت وجود ندارد، به ویژه اینکه بسیجیان همواره علاقمند به خدمت رسانی به عموم مردم به صورت ناشناس هستند.

 

به گزارش شبستان، اولین بزرگداشت سردار دل ها با کلید واژه «مرد میدان» در حال برگزاری است. حجت الاسلام والمسلمین رضایی در این خصوص به شبستان گفت: شهید حاج قاسم در ابعاد مختلف، مرد میدان بود، در عرصه رزم و نبرد، هم در حوزه فرهنگی و حتی در حوزه فردی. ایشان در زمینه رفاقت و محبت، نیز الگوبخش است برای نمونه وقتی پای محبت به یتیم مطرح می شد، هیچ کس زیباتر از حاج قاسم، این کار را انجام نمی داد.

 

وی اضافه کرد: بسیجیان نیز با الگو گرفتن از شخصیت هایی همچون سردار دل ها در این زمینه خوش سابقه هستند و کارنامه درخشانی دارند که در خدمت رسانی به آسیب دیدگان در سیل و زمین لرزه مشاهده شد و در دوره شیوع ویروس کرونا نیز از روز اول در صحنه های مختلف همچون تغسیل اموات و رسیدگی به بیماران به خوبی عمل کرد که مورد تشویق مقام معظم رهبری قرار گرفتند. بسیجیان در همه عرصه ها، الگوی خوبی به نام شهید سلیمانی دارند.

 

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات درباره برگزاری مراسم گرامیداشت شهید محسن فخری زاده، دانشمند حوزه هسته ای و دفاعی کشور، اظهار کرد: هم مشاهدات میدانی ما و هم گزارش های دریافتی از طریق فضای مجازی از سراسر کشور، نشان می دهد امسال به دلیل تلاقی این مناسبت با سالگرد حاج قاسم، مراسم نکوداشت شهید فخری زاده، به طور وسیع در حال برگزاری است و همه جا تمام موکب ها و پایگاه های بسیج، به نام و تصویر شهید فخری زاده نیز مزین هستند.

 

پررنگ بودن نقش آیتالله مصباح یزدی در طرح ولایت بسیجیان

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در پایان ضمن تسلیت درگذشت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: حتما پایگاه های بسیجی با برگزاری برنامه هایی، به تجلیل از این عالم انقلابی می پردازند؛ نقش آیت الله مصباح یزدی در برنامه های آموزش طرح ولایت بسیجیان، پررنگ بود.

 

 

پایان پیام/ 397