معرفی رواق نمایش در طرح ملی ایران قوی

معرفی رواق نمایش در طرح ملی ایران قوی

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹
رواق نمایش، یکی از رواق‌های دوازده‌گانه در طرح ملی ایران قوی محسوب می‌شود که استان البرز به عنوان استان معین این رواق معرفی شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما، طرح ملی ایران قوی به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در دومین سال برگزاری رویداد ملی فهما ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد. این طرح ملی با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های مساجد کشور تلاش می‌کند در راستای تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.

 

 این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فن‌آوری‌های نوین اجرا می‌شود؛ محورهای چهارگانه طرح عبارتست از: قرآن و سیره اهل بیت «علیهم السلام»، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی.

 

طرح ملی ایران قوی اما 12 رواق دارد که برای هر رواق یک استان به عنوان معین انتخاب شده که شامل رواق نور: خراسان رضوی، رواق کتاب: چهارمحال و بختیاری، رواق دانش: قم، رواق همدلی: تهران، رواق رسانه: کرمانشاه، رواق سرود: هرمزگان، رواق فیلم: گلستان، رواق نمایش: البرز، رواق ترنج: اردبیل، رواق قلم: یزد، رواق کارآفرینی: اصفهان و رواق فن‌آوری: خراسان جنوبی، می شود.

 

در ادامه به صورت سلسله وار و به منظور آشنایی هرچه بیشتر بچه‌های مسجد، هرکدام از رواق‌ها معرفی می‌شوند:

 

رواق نمایش

این رواق با اهداف مختلفی شکل گرفت، همان‌طور که می‌دانیم هنرهای نمایشی ابعاد تأثیر گذاری بر فرهنگ دارند و نماد خلاقیت و پویایی هنر هستند. در طرح ملی ایران قوی شکل‌گیری رواق نمایش در کانون های فرهنگی هنری با ثبت گروه‌ها و دریافت و انتشار آثار نمایشی می تواند در اثبات هویت  هنری آن ها موثر بوده و رشد هنر بچه های مسجد را در پی داشته باشد.

 

بر این اساس، رشته‌هایی که اعضای کانون‌ها می‌توانند ذیل رواق نمایش آثار خود را ارسال کنند عبارت‌ رشته ها: صحنه ای، خیابانی، عروسکی، پانتومیم، تعزیه، جنگ، استندآپ.

 

همچنین شاخص‌ها در این رواق، ثبت گروه نمایش و تولید نمایش است.

 

 

پایان پیام/ 40