ابراز ارادت بچه‌های مسجد به سردار دل‌ها/ رونمایی از پوستر «پیشانی شکر» به یاد حاج قاسم

ابراز ارادت بچه‌های مسجد به سردار دل‌ها/ رونمایی از پوستر «پیشانی شکر» به یاد حاج قاسم

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با اشاره به برنامه‌های ستاد فهما برای نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم، گفت: پوستر «پیشانی شکر» برگرفته از وصیت‌نامه سردار و نیز نامه ایشان به رهبری در سال ۹۶ و پایان ماجرای داعش، طراحی و تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیین رونمایی از پوستر «پیشانی شکر» عصر امروز (14 دی ماه) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد فهما و اصحاب رسانه انجام شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام ارزانی ضن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله مصباح یزدی، گفت: آیت الله مصباح یزدی پاسدار مرزهای عقیدتی بود، کما اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی پاسدار مرزهای جغرافیایی کشور بود.

 

 وی با اشاره به برنامه‌های ستاد فهما در نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: تمرکز برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در برنامه های فرهنگی و هنری است اما با توجه به شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا، عموم برنامه‌ها بر محور فضای مجازی برگزار می‌شود، البته در برخی از موارد با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ها به صورت محیطی برگزار می شود، به عنوان مثال به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار آسمانی اجرای گروه سرود 300نفره بچه های مسجد روز گذشته 13 دی ماه سر مزار شهید سلیمانی برگزار شد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یکی دیگر از برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت شهادت سردار سلیمانی جشنواره «روح مقاومت» دانست، گفت: در این جشنواره بیش از 2600 کانون مسجدی شرکت کردند.

 

حجت‌الاسلام ارزانی تولید نماهنگ و تولیدات چندرسانه‌ای مانند نماهنگ «شلّیک» را از دیگر برنامه ها به این مناسبت دانست و گفت: این نماهنگ در جشنواره عمار نیز کاندید شده است. ضمن اینکه برگزاری جشنواره سرود سردار آسمانی، مشارکت در جشنواره نمایش و سرود سردار سلیمانی که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن تئاتر دفاع مقدس برگزار می شود، از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده به این مناسبت است.

 

وی برگزاری سوگواره «علمدار کربلا» را که چندین سال است به میزبانی استان ایلام برگزار می شود، از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نام برد و گفت: این سوگواره امسال با محوریت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.

 

 حجت الاسلام ارزانی مشارکت در برگزاری پویش بین المللی نسل سلیمانی، پویش ملی «سرود قهرمان من» با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را از دیگر برنامه های اولین سالگرد شهادت سردار آسمانی نام برد.

 

وی در ادامه به طرح ملی «ایران قوی» اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ملی ایران قوی از هفته دفاع مقدس آغاز شده و تا پایان دهه فجر ادامه دارد. این طرح شامل 12 رواق است و اعضای کانون‌های مساجد می‌توانند آثار خود را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند و  تاکنون در سامانه بچه های مسجد ۳۰ میلیون امتیاز از سوی کانون ثبت شده است.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه پیرامون پوستر «پیشانی شکر» گفت: عنوان این پوستر برگرفته از وصیت‌نامه و همچنین نامه‌ای است که سردار شهید سلیمانی به مقام معظم رهبری در سال 1396 بعد از نابودی داعش نوشت.

 

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: شهید سلیمانی در نامه خود به مقام معظم رهبری نوشت:«پیشانی شکر را در مقابل پیشگاه خداوند قادر متعال به شکرانه این پیروزی بزرگ بر زمین می ساییم». پیشانی، نماد سجده به درگاه حضرت معبود است، اگر انسان بخواهد نزدیک‌ترین حالت به حضرت معبود را تصور کند سجده نزدیک ترین حالت به عالم معنا است، بنابراین انسانی که بندگی و عبودیت حضرت معبود را به جای آورد و پیشانی بر سجده بگذارد و شکرگذار نعمات خداوند باشد جایگاهی رفیع خواهد داشت، شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به چنین جایگاهی رسید.

 

 وی با اشاره به طراحی این پوستر گفت: فرش زیر دست حاج قاسم سلیمانی در پوستر پیشانی شکر، اشاره به فرش آبی رنگی دارد که سال های سال است که در بیت رهبری پهن شده و نمادی از ساده زیستی رهبری را به تصویر کشیده است. نکته دیگری که در این پوستر به آن اشاره شده انگشتر و دست سردار است که بعد از شهادت تبدیل به یک نماد شد. دست و انگشتری که از جان گذشتگی آن بزرگ مرد را به تصویر می کشد و  پیشانی شکر هم که بخشی از وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی است.

 

 حجت الاسلام ارزانی در ادامه گفت: مکتب سردار سلیمانی در سال های آینده جریان ساز می شود و بسیاری از افراد در داخل و سایر کشورها پیرو این مکتب خواهند بود.

 

وی اضافه کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با رونمایی این پوستر درصدد آن است که به این جنبه از شخصیت حاج قاسم سلیمانی یعنی عبودیت، شاکر بودن و تواضع آن شهید اشاره کند و این تنها یک زاویه و بخشی از شخصیت آن سردار شهید است که در این پوستر به نمایش درآمده است.

 

رئیس ستاد فهما در پایان گفت: این پوستر با تکنیک تصویرسازی دیجیتال طراحی شده و مفاهیم متعددی را در بر می گیرد

 

پایان پیام/ 40