«ایران قوی»؛ گام مهم در معرفی استعدادهای قرآنی مساجد/ جدا کردن فعالیت‌های قرآنی از مسجد خطا است

«ایران قوی»؛ گام مهم در معرفی استعدادهای قرآنی مساجد/ جدا کردن فعالیت‌های قرآنی از مسجد خطا است

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان صباغ طرح ملی «ایران قوی» را از طرح های موفق در حوزه قرآن دانست و گفت: اجرای این طرح گامی اثرگذار در شناساندن استعدادهای برتر مساجد به عنوان مدیران آینده نظام محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی اخوان صباغ» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح ملی «ایران قوی» از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: اجرای این طرح ملی در شناسایی استعدادهای برتر در مساجد که مدیران آینده کشور هستند، بسیار اثرگذار است.

 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه مساجد متولیان تربیت نسل آینده هستند، تصریح کرد: تربیت  نسل انقلابی باید در مساجد عملیاتی شود و برنامه ریزی بلندمدت و مستمر در این زمینه می تواند آینده خوبی را برای کشور رقم بزند.

 

حجت الاسلام اخوان صباغ با اشاره به حدیث « إِنَّما نُصِبَتِ المَساجِدَ لِلقِرآنِ» از پیامبر گرامی اسلامی(ص)، گفت: مساجد برای قرائت قرآن بنا شده اند و امروز ما باید آموزش و انجام  فعالیت های قرآنی را به صورت خاص در مساجد پیگیری کنیم.

 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر رونق جلسات قرآنی مساجد اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید نهادها و دستگاه های متولی مسجد همچون امور مساجد، بسیج، سازمان اوقاف و امور خیریه و کانون های فرهنگی هنری مساجد دست به دست هم دهند، تا شاهد رونق انجام فعالیت های قرآنی در مساجد باشیم، ما نیز با تعامل و همکاری با این دستگاه ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش می کنیم.

 

وی ادامه داد: این خطا بود که در برخی از دوره ها فعالیت ها و برنامه های قرآنی را از مساجد فاصله دادیم و اکنون باید تعلیم و تعلم قرآنی را بیش از پیش به مساجد برگردانیم و ظرفیت مساجد را برای حرکت عظیم قرآنی در کشور به عنوان پایگاه های دین فعال کنیم.

 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم یکی از رویکردها و برنامه های این سازمان را تعامل و همکاری با مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد در انجام فعالیت های قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم که از ظرفیت های مختلف برای گسترش فعالیت های قرآنی بهره بگیریم.

پایان پیام/ 40