اجرای سرود پاتوقی با محوریت «سردار سلیمانی» در ارطه

اجرای سرود پاتوقی با محوریت «سردار سلیمانی» در ارطه

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹
چمانی از اجرای سرود پاتوقی با محوریت «سردار قاسم سلیمانی» توسط گروه سرود دانش آموزی شهید «سعدالله چمانی» با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی و حفظ و اشاعه فرهنگ مقاومت و پایداری درسطح شهر ارطه خبر داد.

«زین اله چمانی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن تشریح فعالیت های کانون فرهنگی هنری معراج مسجد رسول اکرم(ص) جوجاده ارطه در دهه بصیرت و ایام فاطمیه گفت: برنامه های فرهنگی و معرفتی کانون فرهنگی هنری معراج مسجد رسول اکرم (ص) جوجاده ارطه به جهت شیوع کرونا از حالت حضوری و تجمعی به شیوه نیمه حضوری و بعضا مجازی درحال برگزاری است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری معراج مسجد رسول اکرم (ص) جوجاده ارطه افزود: با توجه به تعطیلی موقت مراکز فرهنگی و مساجد در پی حضور مهمان ناخوانده به نام کرونا ویروس،  تلاش داشتیم با تنوع بخشی به برنامه های مجازی و نیمه حضوری زمینه ساز حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در فعالیت های مسجدی باشیم چرا که اگر بتوانیم پای این نسل را به مسجد بازکنیم از بسیاری از آسیب های اجتماعی بدور خواهند ماند.

 

وی با بیان اینکه امسال ایام فاطمیه و دهه بصیرت با اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای تقارن یافته، ادامه داد: به همت اعضای کانون فرهنگی هنری معراج و پایگاه مقاومت بسیج شهید زارعی جوجاده سرود شهید سلیمانی به گروه سرود دانش آموزی شهید سعدالله چمانی آموزش داده شد و همزمان با سالگرد سردار سلیمانی در سطح شهر ارطه به صورت کارناوال و پاتوقی اجرا شد.

چمانی با بیان اینکه این سرود با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی و حفظ و اشاعه فرهنگ مقاومت و پایداری اجرا شد، بیان کرد:  تلاش شده اجراهای پاتوقی سرود با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی دوران مقابله با بیماری کرونا در نقاطی از شهر ارطه اجرا شود که ایجاد تجمع نکرده و شهروندان بتوانند آن را از داخل خودروهای شخصی و منازل و مغازه ها تماشا کنند.

 

به گزارش شبستان،شهید سعدالله چمانی سال1362 در تیپ ویژه شهدا به فرماندهی سردار شهید کاوه در منطقه بالا سردشت به دست گروهک های منافق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

پایان پیام/ 286