تامین هزینه درمان محرومان تا کمک به مهار کرونا به یاد سردار دل‌ها

تامین هزینه درمان محرومان تا کمک به مهار کرونا به یاد سردار دل‌ها

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹
اهالی مسجد «نبی اکرم(ص)» با همکاری در طرح «شهید سلیمانی» علاوه بر کمک به مهار کرونا، کمک‌های مومنانه را به نام سردار دل‌ها مزین کردند. تولید نماهنگ «قهرمان من» به زبان انگلیسی دیگر اقدام آنها در گرامیداشت حاج قاسم است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: پیش از این در گزارشی درباره وضعیت مراکز دینی و فرهنگی در شهرک های تازه تاسیس در کشورمان (کمبود امکانات مذهبی و فرهنگی در شهرک‌های تازه تاسیس/ ماجرای طولانی‌ شدن ساخت مسجد «حضرت ابوالفضل العباس(ع)») بیان کردیم که گاهی شهرک هایی ساخته می شود همچون شهرک شاهد در شهریار که پس از چند سال متدینان به فکر تاسیس چنین مراکزی در آن افتاده اند. گاهی تاسیس چنین مراکزی در این شهرک ها با موانع زیادی روبرو می شود، اما همیشه وضعیت به این شکل نیست.

 

شهرک آزادی واقع در ناحیه 2 منطقه 21 شهر تهران (بزرگراه لشگری، جاده مخصوص کرج) از جمله شهرک هایی است که اهالی آن به داشتن مراکز متعدد دینی و فرهنگی می بالند و بی گمان وجود مسجد نبی اکرم (ص) نگین این شهرک است.

 

اهالی این شهرک که از نظر مالی تقریبا در سطح خوبی قرار دارند هیچ گاه خدمت رسانی به نیازمندان را فراموش نکرده اند و به این منظور پایگاه بسیج مسجد نبی اکرم (ص) محور است. بسیجیان این پایگاه نیز به منظور سامان دهی فعالیت های خدماتی شان به محرومان در سال 1396 گروه جهادی حضرت نبی اکرم (ص) را تشکیل دادند.

 

۱۰ نوبت کمک مومنانه توسط بچه‌های مسجد

بسیجیان و گروه جهادی مسجد نبی اکرم (ص) با مشارکت هیئت امنای این مسجد، از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا و به طور ویژه پس از تاکید مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه، کار جمع آوری کمک های مردمی را در همین راستا شروع کردند و در طی این دوره، ۱۰ نوبت سبدهای ارزاق و بهداشتی میان نیازمندان توزیع کردند.

 

«احمد سلطانی»، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجد نبی اکرم (ص) در این ارتباط به شبستان گفت: آخرین نوبت از کمک مومنانه هالی گروه جهادی این مسجد، شب یلدا با عناون یلدای مهربانی شامل 30 بسته ارزاق میان نیازمندان در سطح محله توزیع شد.

 

خدمت به محرومان به یاد سردار دل‌ها

فرمانده پایگاه بسیج مسجد نبی اکرم (ص) افزود: جدیدترین نوبت از کمک مومنانه اهالی مسجد نبی اکرم (ص) که با محوریت گروه جهادی این پایگاه صورت می گیرد توزیع 40 بسته ارزاق به یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و همسو با رزمایش مواسات و همدلی است.

 

به گزارش شبستان، طرح شهید سلیمانی کار مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا است که در نتیجه آن، به همت بسیجیان در سراسر کشور و با مشارکت اعضای کانون های فرهنگی هنری و سایر فعالان مسجدی، آمار ابتلای ایرانیان به این بیماری، به گفته وزیر بهداشت، از امروز (دوشنبه، 15 دی ماه) به دو رقم یعنی کمتر از 100 نفر در روز می رسد.

 

توزیع ۵۰۰ بسته بهداشتی در قالب طرح شهید سلیمانی

 

یکی از مساجدی که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است مسجد نبی اکرم (ص) است که به گفته فرمانده پایگاه مقاومت بسیج این مسجد، بسیجیان این خانه خدا به منظور اجرای طرح شهید سلیمانی، به در منازل تک تک ساکنان شهرک آزادی تهران رفته و فرم های مربوط به سلامت آنان را تکمیل کرده اند. همچنین بروشور و بسته های دانش افزایی مرتبط با ویروس کرونا -اعم از روش های ابتلا، مقابله و درمان این بیماری- را میان خانواده ها توزیع کرده اند. کار دیگر بسیجیان مسجد نبی اکرم (ص) در راستای این طرح، توزیع داروی امام کاظم (ع) است که شامل 500 بسته است. البته این بسته ها شامل ماسک و محلول ضد عفونی کننده نیز است. بروشورهای طب اسلامی ایرانی نیز به خانواده ها اهدا شده است.

 

از کارهای بسیار خوب اهالی مسجد نبی اکرم (ص) به پایگاه و گروه جهادی آن، جمع آوری کمک های مردمی به منظور تهیه بسته های ارزاق و پوشاک و البته با شیوع ویروس کرونا، اقلام و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده و توزیع آن در مناطق اطراف تهران است. سلطانی در این خصوص به شبستان گفت: گروه جهادی حضرت نبی اکرم (ص) از همان سال نخست آغاز به کارش در سال 96 خدمت رسانی به نیازمندان مناطق مختلف شهر تهران را در دستور کار قرار داد و در همین راستا، در دوره شیوع ویروس کرونا در چندین نوبت و به طور ویژه در مناسبت های مذهبی، غذای گرم میان نیازمندان این مناطق توزیع می کند.

 

تامین هزینه عمل جراحی چند نیازمند

 

وی افزود: تامین هزینه دارو و درمان نیازمندان و تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند از کارهای دیگر مسجد نبی اکرم (ص) شهرک آزادی است که همچنان ادامه دارد. در چند مورد نیز هزینه عمل جراحی برخی از نیازمندان را پرداخت کردیم.

 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجد نبی اکرم (ص) اضافه کرد: یکی از کارهای بسیجیان این مسجد و گروه جهادی آن، تقدیم بسته های فرهنگی و معنوی به نیازمندان در کنار اهدای بسته های ارزاق و پوشاک است تا به این صورت هر کار خیری، با فرهنگسازی همراه شود.

 

برپایی غرفه بهداشتی طب اسلامی ایرانی

 

از کارهای جالب بسیجیان در اجرای طرح شهید سلیمانی، برپایی غرفه ها و ایستگاه های بهداشتی است که به گفته سلطانی، پایگاه مقاومت بسیج مسجد نبی اکرم (ص) در این زمینه نیز بسیار خوب عمل کرده است و انواع دمنوش ها و داروهای تقویت بدن مطابق با سنت اهل بیت (ع) و سنت ایرانی در این غرفه توزیع شده است. ما باور داریم برای مقابله با ویروس کرونا بدن باید قوی باشد و مزاج در بهترین حالت ایمنی خود باشد که تهیه و توزیع این دمنوش ها و داورهای اسلامی ایرانی در همین راستا بود. البته چه کرونا باشد و چه نباشد کارهایی که با مواد غذایی که با مصرف می کنیم مثلا اقدامات تراریخته ای، می تواند بدن را ضعیف کند، لذا از اهداف ما در این راستا، تغییر سبک زندگی و تغذیه ای افراد است. جالب است بدانید که برخی از این محصولات توسط خانواده های ساکن در شهرک آزادی تهیه می شود.

 

تهیه نماهنگ «قهرمان من» توسط گروه سرود بسیج مسجد نبی اکرم(ص)

 

از کارهای دیگر بسیجیان مسجد نبی اکرم (ص) که شاید مهم ترین آنها در سال ۱۳۹۹ باشد، تهیه سرودی فاخر توسط گروه سرود این مسجد است که نماهنگ «قهرمان من: My hero» نام دارد و به زبان انگلیسی و لهجه بریتیش است ویژه جوانان غربی تولید شده است.

 

عملکرد مسجد نبی اکرم (ص) نشان می دهد وقتی بسیجیان مسجدی فعال باشند علاوه بر ترویج سبک زندگی دینی در یک شهرک، می توانند به یاد نیازمندان در سایر مناطق یک شهر و حتی یک استان نیز باشند.

 

پایان پیام/ 397