شناخت امام زمان(عج) از ویژگی های منتظران ظهور است

شناخت امام زمان(عج) از ویژگی های منتظران ظهور است

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹
حجت الاسلام حیاتی یکی از مهم ترین شاخصه های منتظران ظهور را، کسب معرفت شناخت آن امام همام خواند و گفت: در اهمیت شناخت امام و حجّت هر زمان، همین بس که نشناختن وی، مساوی با بی دینی و جهالت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) گلشهر زنجان در سه شنبه های مهدوی این مسجد که هر هفته با حضور بچه های مسجد برگزار می شود به تشریخ شاخصه های منتظران واقعی ظهور اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی مهم منتظران در زمان غیبت، چنگ زدن به ریسمان ولایت اهلبیت (ع) است.

 

حجت الاسلام حیاتی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی مهم منتظران دولت کریمه امام عصر (عج)، پارسائی و آراستگی به اخلاق نیک و پسندیده است.

 

به گفته وی، یکی دیگر از شاخصه های منتظران فرج قائم آل محمد(عج)، کسب آمادگی های نظامی و مهیا کردن تسلیحات مناسب هر عصر برای یاری و نصرت امام غائب است.

 

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) گلشهر زنجان با بیان اینکه یکی از ویژگی مهم مسلمانان و منتظران در عصر غیبت و حتیّ عصر ظهور آن امام همام پاسداری از دین و حفظ حقوق مردم و سلامت و نظم جامعه اسلامی است، ادامه داد:  هر فرد منتظر باید در برابر آحاد جامعه اسلامی احساس مسؤولیت کرده، در راه اصلاح و ساختن افراد تلاش نماید، تا جامعه و افراد آن آماده پذیرش حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) شوند.

 

حجت الاسلام حیاتی ادامه داد: اصلاح جامعه از راه امر به معروف و نهی از منکر تحقق می یابد و قانون امر به معروف و نهی از منکر در متن آموزه های اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر همه مسلمانان خود را موظّف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بدانند، قدم های اوّلیّه برای نیل به جامعه ایده آل و مطلوب مهدویّ برداشته می شود.

پایان پیام/ 73