فعالیت های کانون های مساجد خانواده محور باشد

فعالیت های کانون های مساجد خانواده محور باشد

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹
حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه تمامی ماسجد باید ۲بازوی فرهنگی با عنوان بسیج و کانون مساجد داشته باشند تا شاهد رونق معنوی مساجد باشیم، گفت: فعالیت های کانون های مساجد خانواده محور باشند چرا که دشمنان اسلام بنیان خانواده هدف گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(15دی) در نشست مجازی با حجت الاسلام والمسلمین «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «عباس زاع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه فعالیت کانون های مساجد استان در جبهه پشتیبانی از خط مقدم مقابله با کرونا در قالب تولید و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی اماکن پرتردد و عمومی شایسته تقدیر است، گفت: همچنین همت والای بچه های مساجد استان در تهیه و توزیع کمک های مومنانه درجهت تحقق منویات رهبری مبنی بردستگیری از نیازمندان ارزشمند است.

 

 نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به آیه 70سوره آل عمران، اظهار کرد: فعالیت های کانون های مساجد باید درقالب فرهنگ سازی انجام شود. به وطر مثال برای ترویج نماز و نمازخوان شدن مردم باید ابتدا کار فرهنگی انجام شود تا شاهد صفوف بهم پیوسته نماز باشیم.

وی به منویات مقام معظم رهبری درخصوص همکاری کانون های مساجد بابسیج اشاره کرد و افزود: اجرای حلقه های صالحین در مساجد توسط بسیج طرح خوبی است که درراستای تربیت فرد صالح درحال اجراست می طلبد برای اینکه جامعه مملو از انسان های نمازخوان و صالح شود کانون های مساجد نیز برای اجرای حلقه صالحین درکنار بسیجیان به خط شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه استان مازندران بیش از چهارهزار مسجد دارد و باید در تمامی مساجد استان کانون فرهنگی هنری راه اندازی شود، گفت: ظرفیت استان ولایتمدار مازندران با پیشینه تدین، فرهنگی، دین مداری و کادرسازی برای انقلاب اسلامی به مراتب بیش از این است که فقط در هزار و 176مسجد کانون فرهنگی هنری تاسیس شود.

 

وی با تاکید براینکه تمامی ماسجد باید ۲بازوی فرهنگی با عنوان بسیج و کانون مساجد داشته باشند تا شاهد رونق معنوی این پایگاه های دینی باشیم، خاطرنشان شد: اعتقاد قلبی ما این که به کارهای فرهنگی باید جلوتر از نماز توجه کرد. چرا که در کنار جنگ اقتصادی جنگ فرهنگی هم داریم، برخی مناطق مساجد ظرفیت های خوبی دارند و جوانان باید تلاش کنند که این ظرفیت ها احیا و مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی درخصوص بودجه محدود کانون های مساجد استان مازندران، گفت: علاوه براین که افزایش سهم بودجه کانون های استان  مورد انتظار است کانون های مساجد هم باید از ظرفیت محل و خیرین استفاده کنند مردم باید تو جیهه شوند که یکی از کارهای ضروری مسجد کار فرهنگی است تا همانند ساخت مسجد به عمران معنوی این خانه های خدا برزمین توجه شود.

 

وی با تاکید براینکه فعالیت های مسجد نباید صرف ارائه آمار و ارقام باشد،  ادامه داد: نیاز است نظارت بشود بر عملکرد کانون ها فقط اسم و آمار نباشد نظارت شود کار انجام می شود تبلیغ و تبیین براساس کار انجام شده باشد باید حجم کار را افزایش دهیم باید جدی بگیریم کانون ها باید در فضای مجازی ورود جدی داشته باشند درست است  که کارهای فرهنگی باید محله و مسجد محور باشد اما می طلبد فعالیت های کانون های مساجد خانواده محور باشند چرا که دشمنان اسلام و انقلاب بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده اند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برنامه های دینی و محافل مذهبی به جهت اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی درپی شیوع کرونا با تعطیلی موقت همراه شدند، اظهار کرد: کانون های مساجد استان به دنبال  ارتباط گیری با اقشارمختلف در بستر فضای مجازی باشند تا نیازهای فرهنگی و دینی مردم مرتفع شود.

 

پایان پیام/ 286