ارتقاء و توانمند‌سازی امامان محله از اهداف اصلی بنیاد هدایت است

ارتقاء و توانمند‌سازی امامان محله از اهداف اصلی بنیاد هدایت است

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام رفیعی تاکید کرد: ارتقا و توانمند‌سازی امامان محل از اهداف اصلی بنیاد هدایت است و تمام زیرساخت‌هایی این بنیاد با توجه به این هدف به وجود آمده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیر دفتر نظارت و ارزیابی بنیاد هدایت و راهیار منطقه شمال‌شرق این بنیاد در کشور در درابطه با امامان محلات بیان کرد: شبکه‌سازی امامان و ارتباط مستمر آنان با یکدیگر سبب هم‌افزایی و به اشتراک گذاشتن تجربیات و نظراتشان می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: در حقیقت یکی از برکات شبکه‌سازی این است که امامان محلات و روستاها و پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی همدیگر را پیدا کرده و از تجربیات هم استفاده می‌کنند.
حجت‌الاسلام رفیعی اظهار داشت: ارتقاء و توانمند‌سازی امامان یکی از اهداف اصلی بنیاد هدایت است و تمام زیرساخت‌ها و ظرفیت‌هایی که در این بنیاد استقرار پیدا کرده‌اند برای این است که امامان بتوانند به سطوح بالاتری برسند و توانایی‌های بیشتری کسب کنند.

 

راهیار منطقه شمال‌شرق کشور در بنیاد هدایت خاطرنشان کرد: در سفر خیر به استان خراسان جنوبی چهار نشست با حضور همه مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و امامان محلات، روستاها و پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی برگزار شد و نرم‌افزار راهیاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی یادآور شد: در این سفر با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، معاونان و چهار امام‌جمعه دیدار داشتیم و گفتمان امام و امت را تبیین کردیم که مورد استقبال آنان قرار گرفت.
رفیعی بیان کرد: از فعالیت‌های شش امام محله، امام روستا و پایگاه‌ فرهنگی اجتماعی به صورت میدانی و در مسجد بازدید کردیم و از نزدیک با فعالیت‌ها و برنامه‌های آنان در محله آشنا شدیم.
وی ادامه داد: همچنین راهیار استانی معرفی شد و از راهیاران شهرستانی خواستیم که از راهیار استانی و منطقه‌ای مطالبه گری کنند و تصمیم گرفته شده جلسات ماهانه به صورت مسئله محور و عملیاتی و متناسب با ارتقا امام برنامه‌ریزی شود.

 

مدیر دفتر نظارت و ارزیابی بنیاد هدایت درپایان خاطرنشان کرد: در نشست‌های راهیاری، موضوعی از قبل انتخاب و فعالیت‌ها پیرامون این موضوع انجام می‌شود به طور مثال از قبل اطلاعات و مباحث مربوط به مسئله اشتغال به مرکز ارسال می‌شود و پس از مطالعه و طرح مباحث، نظرات جمع‌بندی و فعالیت‌های میدانی تعریف شده و پس از اجرا در میدان بازخوردگیری می‌َشود.

پایان پیام/ 9