اهمیت تعامل متولیان فرهنگی در جهت ارتقا سطح کیفی برنامه ها/ طراحی برنامه جامع راهبردی فعالیت های مسجدی

اهمیت تعامل متولیان فرهنگی در جهت ارتقا سطح کیفی برنامه ها/ طراحی برنامه جامع راهبردی فعالیت های مسجدی

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹
نشست مشترک مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت تعامل در جهت ارتقا سطح کیفی برنامه های اجرایی در حوزه مسجد برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاریشبستان از بوشهر،  روز دوشنبه (15 دی) نشست مشترک علیرضا پولاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با حجت الاسلام محمد رضا طاهری، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

 

«علیرضا پولاد» نیز در این نشست به ظرفیت بالقوه کانون های فرهنگی هنری مسجد در راستای ارتقا سطح کیفی فعالیت های مسجدی اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد 417 کانون مساجد شاخص استان بوشهر در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، فضای مجازی و آموزش در حال فعالیت می باشند که این مهم باعث ارتقا سطح کیفی برنامه های اجرایی در مساجد و همچنین شکوفایی استعداد های جوانان مسجدی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با تاکید بر اهمیت حضور جوانان در مساجد، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت جذب جوانان به مسجد و همچنین پرورش جوان مومن انقلابی با برنامه ریزی و اجرای طرح برنامه های مختلف موفق بوده به گونه ای که تا به امروز تعداد 32 هزار نفر عضو کانون های مساجد استان بوشهر شده اند.

 

پولاد به برگزاری جشنواره ملی باب الهدی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر از سوی ستاد مرکز به عنوان استان پایلوت کشور در جهت ترویج فرهنگ و سیره زندگی امام هادی (ع) معرفی شده و این ماموریت هر ساله در قالب جشنواره باب الهدی در زمینه های مختلف برگزار می شود.

 

«حجت الاسلام محمد رضا طاهری» نیز در این نشست با اشاره به اینکه مسجد محل رشد شخصیت دینی و اجتماعی افراد می باشد، اظهار داشت: مساجد پایگاه اصلی تجمع مومنین می باشد و ماندگار ترین سرمایه گذاری های فرهنگی در جهت ارتقا سطح فرهنگ جامعه و فعالیت های دینی در مساجد صورت می گیرد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر بر ضرورت تعامل نهاد های فرهنگی در جهت ارتقا سطح فعالیت های فرهنگی در استان به ویژه در مساجد تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه متولیان متعددی جهت رسیدگی به امور مساجد و اجرای فعالیت های مسجد در کشور وجود دارند، می بایست در جهت هرچه بهتر انجام شدن برنامه های مساجد یک طرح جامع با نگاه راهبردی جهت دار در بازده زمانی کم برنامه ریزی و اجرا شود که در قالب این طرح فعالیت ها هدفمندتر دنبال شود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 647