طرح «شنبه های کتاب» در کانون «منتظران ظهور» کازرون اجرا شد

طرح «شنبه های کتاب» در کانون «منتظران ظهور» کازرون اجرا شد

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹
شفیعی گفت: طرح «شنبه های کتاب» در قالب طرح ملی «ایران قوی»، به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» اجرا و کتاب «تکامل و انحطاط انسان در قرآن» اثر « علی سریع» معرفی شد.

«محمدجعفر شفیعی»، با اشاره به اینکه طرح «شنبه‌های کتاب» یکی از شاخص ترین برنامه های طرح «ایران قوی» در کانون های فرهنگی هنری مساجد است، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: طرح «شنبه های کتاب» در قالب طرح ملی «ایران قوی»، به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» اجرا و کتاب «تکامل و انحطاط انسان در قرآن» اثر « علی سریع» معرفی شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با اشاره به اینکه مطالعه در زندگی انسان نقش و جایگاه بسیار والایی دارد، افزود: اگر کتاب را دریچه ای بسوی جهان علم و معرفت بدانیم، مطالعه راهی است برای پرورش استعدادهای خداداد انسانی که او را در مسیر رشد و تکامل راهنمایی می کند.

وی تاکید کرد: کتاب برای تکامل جامعه انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و تمامی ادیان آسمانی و انسان های بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده اند.

شفیعی با بیان اینکه کتاب مهمترین برتری رشد فرهنگی هر کشور و شاخص ترین وسیله برای انتقال افکار میان جوامع بشری در جهان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: پیشرفت کشورهای مترقی مدیون مطالعه و کتابخوانی آنها می باشد و امروز کسی که به مطالعه اهمیت دهد، به سطوح بالای علمی دست می یابد و این مسئله بر سرنوشت افراد تأثیر مثبتی خواهد گذاشت و نسل های بعدی را نیز بهره مند خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مؤلف در فصل اول، ماهیت خلقت انسان و صفات و مقامات و در فصل دوم، تکامل انسان در قرآن را بررسی کرده است. در این فصل از عقل، نشانه های عاقل، علم، ایمان، عمل صالح، احسان، اسلام، اطاعت، تقوا، صبر و اخلاص بحث شده و در پایان از محبت اهل بیت (ع) سخن رفته است. در فصل سوم عمده ترین دلایل سقوط و انحطاط اقوام بشری (مثل: قوم هود، قوم شعیب و قوم لوط) تشریح می شوند و در آن جهل، پیروی هوی، مخالفت با خدا و رسول (ص)، کفر، نفاق، ارتکاب گناهان کبیره و پیروی از شیطان از عوامل انحطاط انسان برشمرده شده است و  همچنین لزوم شناخت راه های تکامل انسان بیان گردیده است.«نفاق» «جهل»، «مخالفت با خدا»، «ارتداد» و «پیروی از شیطان» از جمله نشانه های انحطاط آدمی به شمار می روند.

شفیعی در پایان یادآور شد: این حرکت فرهنگی به صورت هفتگی توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اجرا می شود و امیدواریم با معرفی یک کتاب زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین بچه های مسجد را فراهم کنیم.

پایان پیام/ 130