برگزاری دوره‌های آموزش خبرنویسی در رواق رسانه «ایران قوی»

برگزاری دوره‌های آموزش خبرنویسی در رواق رسانه «ایران قوی»

تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام کلات‌پور با بیان اینکه کرمانشاه معین رواق «رسانه» در طرح ملی «ایران قوی» است، گفت: ثبت اخبار و فعالیت کانون‌های مسجدی و برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنویسی از جمله برنامه‌های این رواق است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح ملی ایران قوی با ایجاد زمینه مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلاش می‌کند در تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی‌دارد. این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فناوری‌های نوین به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا می شود. این طرح در قالب سه شبستان «فرهنگ»، « هنر» و « نوآوری» و 12 رواق نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی، فن آوري در حال اجرا است و در این میان برخی از استانها در این رشته ها به عنوان معین دیگر استانها شناخته شده اند. در رشته «رسانه» نیز استان کرمانشاه به عنوان معین استان ها فعالیت می کند.

 

حجت الاسلام «افشین کلات پور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه استان کرمانشاه معین رواق رسانه در طرح ملی «ایران قوی» است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این استان در موضوع اطلاع رسانی و پوشش اخبار از ظرفیت خوبی برخوردار است، به همین جهت به عنوان معین رواق «رسانه» انتخاب شده است، که در بخش «تولیدات خبر و چند رسانه‌ای کانون‌ها» فعالیت خواهد داشت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه بیان کرد:برگزاری دوره های آموزشی در زمینه خبرنویسی در سطح استان کرمانشاه و دیگر استان ها، بارگذاری اخبار، ثبت دقیق گزارش و مستندات عملکرد کانون ها در سامانه بچه های مسجد، تعامل، همگرایی و ارتباط مستمر با دیگر استان ها در  ثبت اخبار و تولیدات رسانه ای و فعالیت های كانون های مساجد از جمله اقداماتی است که در رواق رسانه پیگیری می شود.

 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به اهداف اجرای طرح ملی «ایران قوی» افزود: این طرح ملی در شناساندن نیروهای مستعد در کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش بسیار اثرگذاری دارد، چراکه از طریق بستر فضای مجازی امکان شکوفایی و پرورش استعدادهای فعال مسجدی فراهم می شود، از طرفی این طرح لبیکی به تاکیدات مقام معظم رهبری است که فرمودند که تنها راه ملت ایران «قوی شدن» است.

 

وی با اشاره به دیگر اهداف اجرای طرح ملی «ایران قوی» گفت: با اجرای این طرح ملی بچه های مسجد از دورترین نقاط کشور و از طریق بستر فضای مجازی تولیدات و آثارشان را در محورهای سرود، نمایش، تئاتر، قرآن، کتابخوانی در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می کنند و به نوعی در شرایط کرونایی رقابت میان فعالین کانونهای مساجد در سراسر کشور رقابت ایجاد می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه طرح ملی «ایران قوی» در گام دوم انقلاب اسلامی درصدد جریان سازی گفتمان انقلاب در بین آحاد مردم بویژه نوجوانان و جوانان است، خاطرنشان کرد: تقویت مولفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد از دیگر اهدافی است که با اجرای این طرح دنبال می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 40