معرفی رواق قلم در طرح ملی ایران قوی

معرفی رواق قلم در طرح ملی ایران قوی

تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹
رواق قلم یکی از دوازده رواق در طرح ملی ایران قوی محسوب می‌شود که با هدف شناسایی، رشد و معرفی نویسندگان، شعرا و اصحاب قلم درسطح کانون های فرهنگی هنری شکل گرفته است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای فهما، طرح ملی ایران قوی به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در دومین سال برگزاری رویداد ملی فهما ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد. این طرح ملی با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های مساجد کشور تلاش می‌کند در راستای تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.

 

 این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فن‌آوری‌های نوین اجرا می‌شود؛ محورهای چهارگانه طرح عبارتست از: قرآن و سیره اهل بیت «علیهم السلام»، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی.

 

طرح ملی ایران قوی اما 12 رواق دارد که برای هر رواق یک استان به عنوان معین انتخاب شده که شامل رواق نور: خراسان رضوی، رواق کتاب: چهارمحال و بختیاری، رواق دانش: قم، رواق همدلی: تهران، رواق رسانه: کرمانشاه، رواق سرود: هرمزگان، رواق فیلم: گلستان، رواق نمایش: البرز، رواق ترنج: اردبیل، رواق قلم: یزد، رواق کارآفرینی: اصفهان و رواق فن‌آوری: خراسان جنوبی، می شود.

 

در ادامه به صورت سلسله وار و به منظور آشنایی هرچه بیشتر بچه‌های مسجد، هرکدام از رواق‌ها معرفی می‌شوند:

 

رواق قلم

رواق قلم در طرح ملی ایران قوی با هدف شناسایی، رشد و  معرفی نویسندگان، شعرا و اصحاب قلم و انتشار آثار نوشتاری آنها درسطح کانون های فرهنگی هنری شکل گرفته است؛ به ویژه آنکه اهمیت تحقیق، پژوهش و کتابت بر کسی پوشیده نیست و نوشتن مسیر اندیشیدن و ماندگاری و حفظ علم است.

 

علاقه‌مندان به شرکت در این رواق می‌توانند در رشته‌های داستان کوتاه، داستان بلند، رمان، شعر کلاسیک، شعر نو، قصه نویسی، دل نوشته، خاطره نویسی، آثار خود را به سامانه بچه‌های مسجد ارسال کنند.

 

گفتنی است شاخص‌های این رواق شامل ثبت اطلاعات شاعران و نویسندگان، آموزش متمرکز نویسندگی، تولید اثر نویسندگی است.

 

 

پایان پیام/ 40