فعالان برتر طرح «ایران قوی» در خراسان جنوبی تجلیل شدند

فعالان برتر طرح «ایران قوی» در خراسان جنوبی تجلیل شدند

تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹
مدیران و رابطان برتر طرح «ایران قوی» در خراسان جنوبی با حضور مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی ستاد فهمای کشور در این استان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، رابطان و مدیران برتر طرح ملی «ایران قوی» در خراسان جنوبی امروز (۱۷ دی) با حضور مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی ستاد فهمای کشور تجلیل شدند.

 

«حمیدرضا بنی‌اسدی» مدیرکل برنامه ریزی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در این مراسم با بیان اینکه در دومین سال فعالیت فهما(فرهنگ و هنر مساجد ایران) محور فعالیت کانون‌های مساجد براساس طرح «ایران قوی» تعیین شده است، گفت: این طرح شامل قرآن و سیره اهل بیت (ع)، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزم ایران اسلامی است که در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق و با ۴۸ برنامه مختلف فرهنگی، هنری و ساختاری اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در فضای مجازی افزود: تلاش بر این است برنامه ها و فعالیت ها متناسب با شرایط کرونایی از طریق فضای مجازی انجام شود و در این مدت استقبال کانون ها بسیار خوب بوده است.

 

مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی ستاد فهمای کشور بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با ثبت فعالیت در طرح ملی «ایران قوی» علاوه بر دیده شدن، زمینه ساز ایجاد فضای رقابت سالم برای بچه های مسجد است.

 

در این ادامه این مراسم از «ابراهمیم رحیمی روم» از کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) شهرستان نهبندان، «محمد رسول بابائیان» از کانون خاتم الانبیاء (ص) شهرستان بیرجند و «فاطمه نظری» از کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) روستای آسفیچ شهرستان درمیان به عنوان کانون های رابط برتر تجلیل شد.

 

همچنین از «مریم نذری» به عنوان مدیر کانون شهید حججی شهرستان بیرجند، «علی حسینی» مدیر کانون بعثت شهرستان نهبندان و «علی عاملی» مدیر کانون قمر بنی هاشم شهرستان طبس تجلیل به عمل آمد.

 

گفتنی است در دومین سال برگزاری رویداد ملی فهما (کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایران) ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با ارائه طرح ملی «ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی»، در نظر دارد بستر جریان سازی این گفتمان را در بین آحاد مردم به ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مهیا و زمینه رقابت سالم بچه‌های مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی فراهم نماید.

 

این طرح شامل قرآن و سیره اهل بیت (ع)، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزم ایران اسلامی است که در قالب سه شبستان «فرهنگ»، «هنر» و «نوآوری» و ۱۲ رواق و با ۴۰ برنامه فرهنگی، هنری و ساختاری اجرا خواهد شد. در همین راستا خراسان جنوبی به عنوان معین رواق فناوری این رویداد انتخاب شده است.

پایان پیام/ 375