شبکه رابطین فهما قدرت نرم فرهنگی کانون های مساجد است

شبکه رابطین فهما قدرت نرم فرهنگی کانون های مساجد است

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹
طاهریان از جریان شبکه رابطین به عنوان یک ظرفیت و قدرت نرم فرهنگی برای کانون های مساجد یادکرد و گفت: اگر بتوانیم ارتباط نظام‌مندی را بین کانون های مساجد کشور برقرار کنیم تردید نداریم که پیام فعالیت‌ها و ارتباطات ما می‌تواند به دورترین نقطه برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مرتضی طاهریان» شامگاه(17دی) در نشست مجازی با حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و رابطین ستادفهمای استان با اشاره به اهمیت شبکه رابطین ستاد فهما، گفت: امروز یک اتفافی را در مجموعه کشور شاهد هستیم اگر به‌خوبی تبیین و اجرایی شود نه تنها به‌عنوان یک ظرفیت در استان مازندران بلکه به‌عنوان یک ظرفیت در کل کشور خواهد بود.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورافزود: استان مازندران از ابتدا در حوزه‌های مرتبط با شبکه رابطین خوب وارد شد با توجه به تعداد بالای شهرستان‌ها و کانون‌ها شاید پروسه زمان بر باشد با اینکه استان مازندران الان در رتبه مناسبی قرار ندارد ولی برخی از مازندرانی‌ها سوابق درخشانی دارند.

 

طاهریان تصریح کرد: فرصت باقی است یقین دارم با درایت و تدبیر همکاران در مازندران و لطف خدا اتفاق خوبی را شاهد خواهیم بود؛ موضوع شبکه رابطین در اواخر سال گذشته با فهمای ۹۸ آغاز شده ما به دنبال سرعت بخشی به مسیر ارتباطی با کانون‌ها و تعامل و همکاری کانون‌ها با یکدیگر در بستر فهما بودیم، یک کانون تمام تلاش خودش را داشت تا یک رتبه مناسب در کشور کسب کند.

 

وی خاطرنشان کرد: شبکه رابطین در سال گذشته نتوانست آن‌طور که باید عمل کند کار هم در حال طی کردن مرحله آزمایشی بود؛ ارزیابی دقیقی صورت نگرفت ولی امسال کاملا روند متفاوت است تمرکز جدی روی شبکه رابطین داریم.

 

این مسئول گفت: بالغ بر دو ماه است که ارتباط ممتد با کانون‌ها و مدیران داریم، این مسیر ادامه خواهد داشت تا به پایان این جریان برسیم، خروجی این نیست که فقط خودمان را در رتبه مناسب قرار بدهیم بلکه این نگاه فردی تبدیل به نگاه اجتماعی شود دیگر یک کانون نباشیم بلکه جمعی از کانون‌ها به یک نتیجه مشترک برسیم‌.

 

وی یادآور شد: آنچه که برای ما مهم است شبکه برتر است که توانسته جاگاه خوبی را کسب کند تلاش کنید تا همراه شبکه حرکت درستی داشته باشید، طبق گزارش بالاترین کانون شهدای شهرک آزادی است میانگین امتیاز این شبکه ۳ هزار و ۶۰ است تا سقف ۲۰ هزار امتیاز فاصله دارد.

 

طاهریان اذعان کرد: الان بالاترین شبکه ما بیش از ۵ هزار میانگین امتیازش است پس می‌توان جایگاه استان مازندران را پیدا کرد، همین کانون در کشور رتبه ۴۷ را دارد، کانون طه رتبه کشوری ۹۸ و میانگین امتیاز شبکه ۲ هزار و ۳۲۸ است آقایان حبیبی و عشوری فعال هستند قطعا امتیاز شخصی‌شان شاید  بالا باشد اما انتظار می‌رود این تجربه خوب را به سایر کانون‌ها منتقل کنند.

 

وی تاکید کرد: نکته مهم اینکه قرار نیست همه کانون‌ها بیایند سخت است کانونی پیدا کنید که در همه حوزه‌ها فعال باشد ولی قطعا این ظرفیت وجود دارد اما با شرایط کرونایی دور از انتظار است که بگوییم همه کانون‌ها امتیازشان را به ۲۰ هزار برسانند.

 

طاهریان عنوان کرد: مسئله مهم این است که باید شبکه خودتان را مهندسی کنید یک شبکه بگوید در رواق فیلم، کتاب، همدلی، کارآفرینی و ... در حوزه فرهنگ تمرکز کند، این‌طور نباشد که در فرصت باقیمانده به همه حوزه‌ها روی بیاورند و حرکت هدفمندی وجود نداشته باشد.

 

وی بیان کرد: شبکه قوی باید در همه رواق‌ها دارای توانمندی باشد پس از پایان کرونا در طی برگزاری مراسم ظرفیت‌های کانون‌های دیگر را شناسایی می کند.

 

طاهریان ادامه داد: بنابراین این شبکه را دو ماهه نبینید فرض کنید امتداد داشته باشد، فرصت را از دست ندهید، جریان شبکه رابطین را یک ظرفیت و قدرت نرم فرهنگی برای کانون های مساجد بدانید، الان ادعا داریم که اگر هزار و ۲۳۰ کانون رابط داریم که با بیش از ۲۵ هزار کانون در ارتباط هستند اگر ارتباط نظام‌مندی را برقرار کنیم تردید نداریم که پیام فعالیت‌ها و ارتباطات ما می‌تواند به دورترین نقطه برسد.

 

وی اضافه کرد: استفاده از سرانه نقدی و ادامه پیگیری بیمه کانون‌ها در اولویت قرار دارند؛ کانون‌های موفق را در دستور کار قرار خواهیم داد، ورود به هر عرصه جدید سختی‌ها و الزامات خاص خودش را دارد تا مستقر شود اشکالاتی دارد ما موظف به اجرای قوانین هستیم قرار بود پنج نفر هیات موسس کانون باشند این نگاه مطلوب قانونی است امیدواریم اگر مشکلی است مرتفع شود فضا برای ورود ساده‌تر شود اما مزایای این طرح را نباید از بین ببریم‌.

 

این مسئول افزود: در شرایطی هستیم که هر کانون از بین ۲۵ هزار کانون یک صفحه رصد دارد اگر هر کانون صفحه اختصاصی داشت چقدر هزینه‌بر بود الان پورتال بچه‌های مسجد این ظرفیت را ایجاد کرده که در هر گوشه از دنیا باشید وضعیت هر کانونی را سرچ خواهید کرد هرگونه برنامه‌ریزی درست هم می‌تواند متکی بر اطلاعات و داده‌‌ها باشد شرطش ثبت اطلاعات صحیح است یقین داریم که دیده خواهد شد.

 

پایان پیام/ 286