شبکه رابطین فهما قدرت نرم فرهنگی در کشور/اطلاع از کانون‌های فعال در جهان با پرتال بچه‌های مسجد

شبکه رابطین فهما قدرت نرم فرهنگی در کشور/اطلاع از کانون‌های فعال در جهان با پرتال بچه‌های مسجد

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹
طاهریان از شبکه رابطین فهما به عنوان قدرت نرم فرهنگی در کشور یاد کرد و با اشاره به ظرفیت‌های پرتال بچه‌های مسجد گفت: این پرتال قابلیت دارد تا در هر زمان و مکان، اطلاعاتی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح جهان به مخاطبان خود ارایه کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «مرتضی طاهریان»، در جلسه ویژه شبکه رابطین فهما مازندران که  به صورت مجازی برگزار شد، طی سخنانی گفت: رویکردی که اکنون ذیل شبکه رابطین فهما در سطح کشور شاهد هستیم که اگر به خوبی، تبیین و اجرایی شود به عنوان یک ظرفیت ارزشمند نه تنها برای مازندران بلکه به عنوان یک ظرفیت در کل کشور است.

 
معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اظهار کرد: استان مازندران از ابتدا در شبکه رابطین با جدیت، وارد شدند اما با توجه به تعداد بالای کانون های فرهنگی هنری مساجد، شهرستان‌ها و رابطین، مشکلاتی وجود دارد و برای بهره گیری از تمام ظرفیت ها نیاز به یک پروسه زمانی است.
 
وی بیان کرد: در سطح استان و حوزه های بین المللی، منشا خیرات و برکات باشیم و با تعامل در بستر فهما به ارتقا برسیم.
 
 
طاهریان ابراز کرد: نگاهی که سال گذشته بر فهما، حاکم بود که یک کانون فرهنگی هنری مساجد، تمام تلاش خویش را برای کسب تبه برتر کشوری، انجام می داد.
 
 
وی با اشاره به اینکه شبکه رابطین نتوانست در سال گذشته آن‌طور که باید عمل کند و کار هم در مرحله آزمایشی بود، افزود: ارزیابی دقیقی بر شبکه رابطین صورت نگرفت اما در سال جاری روند متفاوت است و تمرکز جدی بر شبکه رابطین داریم.
 
طاهریان گفت: با ارتباط ممتد با کانون‌ها و مدیران در دو ماه گذشته امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم، البته هدف این است که نگاه فردی در فعالیت‌های کانون‌ها به نگاه اجتماعی تبدیل شود چرا که  کانونی که حایز رتبه برتر شده است، دیگر یک کانون نیست بلکه با جمعی از کانون‌ها به یک نتیجه مشترک و مطلوب، دست یابیم.
 
وی تاکید کرد: از تجربیات کانون های فرهنگی هنری در سال گذشته باید، بهره بگیریم و در سال جاری، شبکه برتر رابطین مورد توجه قرار می گیرد و تلاش شود تا همراه شبکه، حرکت درستی از سوی رابطین، صورت گیرد.
 
طاهریان گفت: شبکه رابطین انتظار می رود که شبکه خود را مهندسی کرده و روی یک کانون فهما در رواق کتاب، فیلم، همدلی، کارآفرینی و ... در حوزه فرهنگ تمرکز کند، در فرصت باقیمانده، انتظار نیست که یک شبکه در تمام حوزه ها، وارد شود و حرکت هدفمندی وجود نداشته باشد.
 
وی ادامه داد: شبکه قوی باید در همه رواق‌ها دارای توانمندی باشد و پس از پایان کرونا در طی مراسمی، ظرفیت‌های کانون‌های دیگر را شناسایی و از آنها، بهره گیری می کند.
 
معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما تصریح کرد: شبکه رابطین باید امتداد داشته باشد و منوط  فقط به یک ماه یا دو ماه نباشد و شبکه رابطین، جدی گرفته شود و استفاده از سرانه نقدی، بیمه رابطین و دادن طرح هایی که ستاد، اجرا می کند به رابطین و کانون های فهما برتر از جمله مزایایی است که برای شبکه رابطین در نظر گرفته شده است.
 
طاهریان از شبکه رابطین فهما به عنوان قدرت نرم فرهنگی نه تنها در یک محله و شهر بلکه در مجموعه کشور، یاد کرد و گفت: با پرتال بچه های مسجد در هر جای دنیا می توان، سرچ کرد و از اخبار، رتبه و فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد، مطلع شد.
 
وی اظهار کرد: اطلاعات درست را در پرتال بچه های مسجد، وارد شود که این امر دارای برکت، خواهد بود چرا که برنامه ریزی درست مبتنی بر داده های صحیح است.
 
در این نشست مجازی، حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و  کارکنان ستاد فهما استان، شرکت داشتند.

پایان پیام/ 9