طرح ملی ایران قوی گامی برای کاهش آسیب های اجتماعی

طرح ملی ایران قوی گامی برای کاهش آسیب های اجتماعی

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹
طرح ملی ایران قوی، طرحی مهم و اصولی از سوی کانون مساجد برای افزایش همدلی و وحدت است که می‌تواند با جذب جوانان به سمت مساجد،آسیب های اجتماعی را تا حد بسیار بالایی کاهش دهد.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ قریب به یکسالی که از ورود ویروس کرونا به جامعه ما و جهان می گذرد؛ همدلی و وفاق مثال زدنی در بین بچه های مسجد این بار هم گوی سبقت را ربوده و موجب شده است؛ بسیاری از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با همت بلند بچه مسجدی ها و توان بالای آنان اجرایی شود و اکنون هم طرح ملی ایران قوی، طرحی مهم و اصولی از سوی کانون مساجد برای افزایش همدلی و وحدت است که می‌تواند با جذب جوانان به سمت مساجد،آسیب های اجتماعی را تا حد بسیار بالایی کاهش دهد.

 

در شب و روزهایی که بسیاری از مردم از ترس و هراس ویروس کرونا، توان روبرو شدن با عزیزترین افراد و خانواده خود را نداشتند؛ همین بچه های مسجد با همین توان بالای وحدت و همبستگی جانانه پای کار بودند؛ تا بار دیگر قوی بودن خود و ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشند.

 

با شیوع ویروس کرونا و با تعطیلی مساجد و فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه، فرزندان انقلابی و ارزشی کانون های مساجد آرام ننشستند و جانانه پای کار آمدند تا همه با هم برای نجات ایران اسلامی وارد میدان شویم و با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در فضای مجازی ما می توانیم و قدرت و قوت خود را به نمایش گذاشتند.

 

 کانون های مساجد در دوران کرونا با بهره گیری از امکانات در اختیار برای گندزدایی و مقابله با ویروس پای کار آمدند و با ضدعفونی معابر، توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی و اطلاع رسانی به موقع تلاش کردند تا از شیوع و انتقال بیشتر این ویروس جلوگیری شود و در ادامه راه با انجام فعالیت های فرهنگی، آموزشی و ... در فضای مجازی برای کمک به مقابله با کرونا جانانه وارد میدان شدند و اکنون هم در طرح ایران قوی برای کاهش آسیب ها و افزایش مشارکت ها پای کار هستند.

 

طرح ایران قوی برای کاهش آسیب ها و افزایش مشارکت ها

«محمد علی باقری» با اشاره به فعالیت های طرح ایران قوی و تلاش برای اجرای این طرح به همت کانون های مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: طرح ایران قوی برای کاهش آسیب ها و افزایش مشارکت هاست که با همکاری همه جانبه بچه مسجدی ها و کانون های مساجد اجرایی می شود.

 

مدیرمسئول کانون زینبیه نکا افزود: براساس فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی برای موفقیت در عرصه‌های مختلف باید به سمت و سوی قوی شدن حرکت کنیم و اکنون هم براساس برنامه ریزی های انجام شده، محور فعالیت کانون‌های مساجد براساس طرح "ایران قوی" انجام می شود.

 

 وی خاطر نشان کرد: شناسایی و توانمند سازی استعداد های فرهنگی و هنری، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه امید و تلاش برای حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف طرح ایران قوی است که تلاش داریم تا با حرکت در این مسیر از آسیب های مختلف اجتماعی بکاهیم.

 

باقری گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تلاش برای مقابله با آسیب های اجتماعی هستیم و با طرح ایران قوی باید آنقدر قوی شویم که هیچ نوع آسیبی بر ما کارساز نباشد.

 

مدیرمسئول کانون زینبیه نکا با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در فضای مجازی در دوران کرونا افزود: فعالیت در فضای مجازی هم گامی برای قوی تر شدن است تا از فضاهای مختلف مجازی و غیر مجازی برای انجام فعالیت های خود استفاده کنیم که اجرای برنامه های مجازی در ماه رمضان و محرم و حتی فاطمیه امسال بیانگر این مساله است.

 

باقری تصریح کرد: تلاش داریم در بستر طرح ایران قوی، برنامه ها و فعالیت ها متناسب با شرایط کرونایی را در فضای مجازی انجام شود تا براین اساس سایر ظرفیت ها و کارکردهای مساجد و کانون ها نیز نمود بیشتری پیدا کند.

 

طرح ایران قوی، گامی برای رقابت سالم جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی کانون ها

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا هم با اشاره به اجرای طرح ایران قوی خاطر نشان کرد: طرح ایران قوی، گامی برای رقابت سالم جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی کانون هاست تا فعالیت های خود را به درستی در قالب این طرح اجرایی و در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

«مجتبی چادرنشین» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: کانون امام علی(ع) نکا در طول سال با برنامه های شاد، آموزنده و موثر به جذب بیش از پیش جوانان به مساجد و فعالیت های فرهنگی و دینی می پردازد و اکنون هم در دوران کرونا سمت و سوی فعالیت ها به سمت فضای مجازی رفته است تا کارکردها حفظ شود .

 

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه گام دوم انقلاب، مساجد نقش مهم و سازنده در جامعه دارند، یادآور شد: با توجه به نقش مسجد در خودسازی و دیگرسازی تلاش داریم تا از بسترهای مختلف استفاده و فعالیت های خود را در قالب فضای مجازی در این دوران کرونا اجرایی کنیم.

 

چادرنشین با اعلام اینکه اعضای کانون امام علی(ع) نکا در دوران کرونا جانانه فعالیت های خود را در فضای مجازی اجرایی کردند و توفیقات بسیاری حاصل شده است، تصریح کرد: مساجد نقش مهم و اثرگذاری در زمینه قوی شدن ایران اسلامی دارند و طرح ایران قوی هم تلاش دارد تا با اجرای برنامه های فرهنگی مختلف، اعضای کانون های مساجد را پای کار آورده و اعضای کانون ها بتوانند در فضای مجازی فعالیت بیشتری ارائه کنند و همه ما باید با اجرای درست عملکردها کمک کار اجرای قوی طرح ایران قوی باشیم.

 

به گزارش شبستان، افزایش مشارکت اجتماعی و فرهنگی، کشف استعدادهای مختلف فرهنگی و هنری، تلاش برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در فضای مجازی و کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش شور و نشاط اجتماعی از اهداف مهم طرح ایران قوی است که با همکاری و همراهی قوی بچه مسجدی ها با قوت اجرایی می شود.

پایان پیام/ 175