ضرورت نگاه ویژه به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد

ضرورت نگاه ویژه به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹
رفیعی پور گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت های موثر خود و جذب جوانان به مساجد گام بسیار تاثیرگذاری در جهت کاهش آسیب های اجتماعی برداشته اند و باید نگاه ویژه ای به فعالیت های این مجموعه صورت گیرد.

به گزارش  خبرگزاریشبستان از بوشهر، صبح شنبه (20 دی) علیرضا پولاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با حضور در شهر اهرم با عبدالحسن رفیعی پور، فرماندار تنگستان دیدار و گفتگو کرد.

 

«علیرضا پولاد» در این نشست با اشاره به اهمیت حضور جوانان در مساجد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با فراهم سازی بستری مناسب و با طراحی و اجرای برنامه های مفرح و جذاب در جذب جوانان به مساجد موفق بوده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر به گستردگی فعالیت های این مجموعه در حوزه مسجد اشاره کرد و ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از فعالترین مجموعه های فرهنگی می باشد که در حوزه مسجد بیشترین تعداد اجرای برنامه را در طول سال دارد.

 

وی به اجرای طرح ملی ایران قوی اشاره کرد و اظهار داشت: در دومین سال اجرای نظام ارزش یابی فهما و با برگزاری طرح ملی ایران قوی بستر رقابت سالم میان کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور فراهم شده و کانون های مساجد در قالب این طرح با اجرای برنامه باهم به رقابت می پردازند.

 

پولاد با اشاره به اینکه 52 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان تنگستان در حال فعالیت می باشند اظهار داشت: از این تعداد 7 کانون شهری و 45 کانون روستایی می باشد که در مجموعه سال گذشته بیش از هزار و 501 ویژه برنامه در حوزه اوقات فراغت توسط کانون های مساجد شهرستان تنگستان اجرا شده است.

 

 

«عبدالحسن رفیعی پور» با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت های موثر خود و جذب جوانان به مساجد گام بسیار تاثیرگذاری در جهت کاهش آسیب های اجتماعی برداشته اند.

 

فرماندار شهرستان تنگستان با اشاره به اهمیت حضور جوانان در مساجد تصریح کرد: کانون های مساجد با برنامه ریزی های مناسب و طراحی ویژه برنامه های جذاب در راستای جذب جوانان و شکوفایی و تقویت استعدادهای آنها در زمینه های مختلف اقدام کند.

 

وی به اجرای طرح شنبه های کتاب در مساجد اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به گستردگی استفاده از فضای مجازی و دوری جوانان و مردم از کتاب و کتابخوانی، اجرای طرح شنبه های کتاب اقدامی بسیار موثر در جهت توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه می باشد.

 

رفیعی پور به اهمیت رشد و توسعه مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای فعالیت های خود می تواند جامعه را به سمت پویایی و نشاط سوق دهند و جوانانی خلاق با روحیه ی انقلابی پرورش داده تا در میادین استانی و ملی نقش آفرینی کنند.

 

شایان ذکر است که در این نشست مقرر گردید که کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای بنجو در 22 بهمن سال جاری تجهیز و به بهره برداری برسد همچنین ویژه برنامه سالروز تاسیس کانون های مساجد در 18 اسفند ماه با حضور مسئولین استانی در این شهرستان برگزار گردد.

 

پایان پیام/ 647