طرح رواق کتاب برنامه محوری کانون های مساجد جنوب کرمان

طرح رواق کتاب برنامه محوری کانون های مساجد جنوب کرمان

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت: برنامه محوری این هفته کانون های مساجد جنوب کرمان به اجرای طرح رواق کتاب اختصاص داده شده و در همین راستا از طریق ارتباط تصویری ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با کانون امیرالمومنین (ع) کهنوج، این طرح اجرا شد.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: به منظور مشارکت حداکثری کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه در طرح ملی ایران قوی، فعالیت های کانون ها هر هفته به اجرای یکی از رواق های این طرح اختصاص داده شده است تا در کنار اجرای سایر فعالیت ها، برنامه های هر رواق را با جدیت دنبال کنند.

 



مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: برنامه محوری این هفته کانون های مساجد جنوب کرمان به اجرای طرح رواق کتاب اختصاص داده شده و در همین راستا از طریق ارتباط تصویری ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با کانون امیرالمومنین (ع) کهنوج، این طرح اجرا شد.




وی بیان کرد: کتابخانه این کانون فرهنگی هنری تازه تاسیس است و شنبه های کتاب بهانه ای شد تا به منظور حمایت، تشویق و ترغیب آنها به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، با آنها ارتباط تصویری برقرار کنیم و در این ارتباط تصویری کتاب داستان های ما نوشته علی دوانی معرفی شد.




خوبی زاده یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست ویژه برنامه های طرح ملی رواق را اجرا کرده و سپس نسبت به بارگزاری گزارش آن در سامانه بچه های مسجد اقدام کنند.




مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با تاکید بر این که ملاک ارزیابی کانون ها در طرح ملی ایران قوی، کسب امتیاز است، اظهار کرد: طرح رواق کتاب شامل شرکت مسئول کتابخانه و کتابدار کانون در دوره آموزشی، اجرای طرح شنبه های با کتاب، شرکت اعضای کانون در مسابقات کتابخوانی که در سامانه بچه های مسجد اعلام می شود، شرکت اعضای کانون در طرح خلاصه نویسی کتاب، عضویت اعضای کانون در کانال فهما در پیام رسان گپ، ثبت و انتشار اخبار کانون اخبار کانون در سامانه بچه های مسجد و نیز شرکت رابط خبری کانون و اعضای کانون در دوره آموزشی خبرنگاری است که برای اجرای هر یک از این برنامه ها امتیازی در نظر گرفته شده است.




وی ابراز کرد: برنامه محوری رواق کتاب، طرح شنبه های با کتاب است که در همین راستا شنبه هر هفته بین اقامه نماز مغرب و عشاء در مساجد توسط امام جماعت مسجد و یا یکی از اعضای کتابخانه و کانون، برای معرفی یک کتاب خوب و ارزشمند، گزیده‌ای از آن کتاب برای نمازگزاران خوانده می شود.



خوبی زاده ادامه داد: البته در شرایط کرونایی و تعطیلی مساجد این طرح به صورت مجازی برگزار می شود و بر همین اساس کانون ها می توانند با تهیه فیلمی یک دقیقه ای از معرفی کتاب توسط امام جماعت مسجد و یا یکی از فعالان حوزه کتاب و کتاب خوانی در این طرح شرکت کنند.



مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تاکید کرد: طرح شنبه های کتاب با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت در حال اجرا است که ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را دنبال می‌کند و هر هفته یک کتاب مفید به نمازگزاران مسجد معرفی می‌شود.



وی اضافه کرد: این طرح شنبه هر هفته بین اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد اجرا می‌شود و امام جماعت مسجد و یا یکی از اعضای کتابخانه و کانون، گزیده‌ای از یک کتاب را برای نمازگزاران می‌خواند و به معرفی آن کتاب می‌پردازد.



خوبی زاده در خاتمه طرح ملی ایران قوی را طرحی مفید در راستای پویایی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای رقابتی سالم و نیز هماهنگی در انجام برنامه های مسجد محور قلمداد کرد.

پایان پیام/ 586