ترویج ازدواج آسان و ساخت حسینیه اقوام به همت امام محله‌ای پُرتوان

ترویج ازدواج آسان و ساخت حسینیه اقوام به همت امام محله‌ای پُرتوان

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹
ترویج ازدواج آسان از برنامه‌های امام محله مسجد جامع شهر شمس‌آباد است تا به‌جای هزینه گزاف و بی‌مورد، مراسم ازدواج جوانان کم‌بضاعت و حتی برخوردار در زینبیه این مسجد برگزار و در آن از خانواده ایتام و فقرا پذیرایی شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح امام محله با محوریت ائمه جماعات مستقر در سطح محلات و مناطق و به منظور مسجدمحور کردن راه های رفع مشکلات و معضلات محلی به همت بنیاد هدایت در دست اجرا است.

از بازوان پرتوان این طرح امام محلاتی هستند که با تجمیع نیروهای مردمی و نیات خیرانه و جهت دهی به آنها توانسته اند منشا خیرات و برکات بسیار شوند، چنان که حجت الاسلام «شریف اسلامی‌منش»، امام محله مسجد جامع شهر شمس آباد که دارای تحصیلات سطح سه حوزوی است، توانسته طی 17 سال حضور خود در این منطقه با فعالیت های تبلیغی منشاء خیرات و برکات بسیار شود.

 

 

 

 

حجت الاسلام اسلامی‌منش درباره فعالیت های خود در دوره شیوه کرونا، اظهار کرد: در این دوره فعالیت های جهادی را با همت جوانان و هیئت امناء در سطح شهر و ورودی های شهر انجام دادیم از قبیل توزیع ماسک، ضدعفونی معابر و محله و نیز تهیه و توزیع کمک ها مومنانه؛ چنان که در ماه های محرم و صفر، ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت های مذهبی، نذورات مردمی جمع آوری شد و در زینبیه نزدیک به مسجد بین مردم به ویژه فقرا توزیع شد.

 

امام محله محله مسجد جامع شهر شمس آباد ادامه داد: این مسجد در منطقه ای برخوردار واقع شده و اهالی بیشتر باغدار و کشاورز هستند از این رو، با همراهی آنها تا کنون کمک های مومنانه در 13 مرحله توزیع شده است، همچنین، چهار باب منزل برای ایتام و یک نفر از سادات فقیر ساخته شده است.

 

 

 

 

 

وی با اشاره به غربت اموات کرونایی در تدفین و برگزاری مراسم ترحیم، بیان کرد: 56 نفر از اهالی شهر شمس آباد در این دوران به رحمت ایزدی پیوستند که به منظور بزرگداشت آنها و همدردی با خانواده هایشان، هر هفته شب جمعه در منزل یکی از آنها حاضر می شویم و به ختم قرآن و ختم صلوات اقدام می کنیم.

 

اعزام خادمان و همراهان طرح های مسجد جامع شهر شمس آباد در برنامه های دوران کرونا به مشهد مقدس، از برنامه های آتی ما برای تقدیر از خدمات آنها است.

 

این روزها مشکلات اقتصادی از عوامل اصلی تعویق و تاخیر ازدواج جوانان است، از این رو، ترویج ازدواج آسان یکی از برنامه های امام محله 36 ساله مسجد جامع شهر شمس آباد است. بدین منظور به جای خرج های گزاف و بی مورد، مراسم ازدواج جوانان کم بضاعت و حتی برخوردار در زینبیه مسجد جامع برگزار و در آن از خانواده های ایتام و فقرا پذیرایی می شود و حتی در پایان هدیه ای از سوی عروس و داماد به حضار اعطاء می شود. با این شیوه و همراهی اهل محل و مسجدی ها، تاکنون 9 زوج جوان روانه خانه بخت شده اند.

 

 

 

 

به گفته حجت الاسلام اسلامی‌منش برپایی موکب «حضرت ابوالفضل(ع)» در منطقه ای بین دزفول و شوشتر و شوش در مناسبت های مذهبی از دیگر فعالیت های مسجدی ها با هدایت و حمایت این امام محله است. پاسخ به شبهات دینی، بیان مسائل شرعی، پخش مواد غذایی، توزیع ناهار و شام برای مسافران و پذیرایی با چای و خرما با همکاری طلاب حوزه های علمیه شهرستان های اطراف و برپایی نمایشگاه های تجسمی به تناسب مناسبت های مذهبی و شرح شان نزول این مناسبت های توسط یک مبلغ از برنامه های این موکب است که با استقبال اهالی و نیز مسافران مواجه شده است.

 

 

 

 

این امام محله با اشاره به وضعیت مطلوب و تمکن مالی اهالی مسجد جامع شهر شمس آباد، ابراز کرد: از این فرصت برای جمع آوری کمک های خیرانه و ساخت زینبیه و حسینیه استفاده کرده ایم، چنان که ساخت حسینیه قوم بختیاری را با کمک های مردمی به نیمه رسانده ایم. همچنین با همکاری بنیاد برکت و دفتر مقام معظم رهبری برای زوج های کم بضاعت و محروم جهیزیه تامین می کنیم که تا کنون برای 9 زوج این کار مبارک انجام شده است. همچنین با همکاری شهردار انقلابی و محب اهل بیت(ع) شمس آباد، تهیه قبر برای اموات خانواده های مستضعف را رایگان کرده ایم.

 

وی در پایان و درباره تاثیرات اجرای طرح امام محله بر فعال سازی ظرفیت های مساجد و ائمه جماعات در حل مشکلات، خاطرنشان کرد: با ورود روحانی مستقر یا امام محله به بطن فعالیت ها و مشکلات محل، اتفاقات مثبتی رقم خورده است برای مثال شخصاً با کشاورزان و باغداران در جمع آوری محصول همکاری می کنم و آنها وقتی حضور روحانیت را در کنار خود می بینند استقبال کرده بیشتر جذب مسجد و برنامه های آن می شوند.

 

 

 

پایان پیام/ 9